کد خبر: ۳۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 06
رئیس اتحادیه کفش فروشان کرمانشاه با بیان اینکه خرید کیف و کفش در بازار بازگشایی مدارس محدود شده، گفت: اکنون خرید یک کیف و کفش با کیفیت مناسب برای مدرسه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.
شفا آنلاین>اقتصادی>اکبر پهلوانی درباره وضعیت بازار خرید کیف و کفش مدرسه در آستانه شروع مهر ماه، اظهار کرد: متاسفانه بازار شبیه زمان بازگشایی مدارس نیست و خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی و قیمت بالای کالا به حداقل رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه در چنین ایامی باید اوج خرید کیف و کفش را شاهد باشیم، افزود: در راسته بازار اصلی کفش فروشان کرمانشاه مغازه‌هایی داریم که روزی یک جفت کفش می‌فروشند. همچنین سال‌های گذشته در چنین ایامی برای حضور واحدها در نمایشگاه پاییزه قرعه کشی می‌کردیم و اکنون به سختی چند واحد عرضه کیف و کفش حاضر به شرکت در نمایشگاه شده‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه کفش‌فروشان کرمانشاه، بسیاری از خانواده‌ها مایحتاج اساسی را اولویت خرید خود قرار می‌دهند و از کیف و کفش سال گذشته استفاده می‌کنند.

وی گفت: اگرچه شاید در ۱۰ روز پایانی شهریور وضعیت بازار کمی بهتر شود، اما همچنان نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

پهلوانی درباره قیمت کیف و کفش مدرسه در بازار نیز گفت: هم اکنون یک کفش معمولی دانش‌آموزان حداقل ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت انواع کفش نسبت به سال گذشته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شده است.

وی قیمت کوله پشتی مدرسه را نیز حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای یک جنس معمولی عنوان کرد و یادآور شد: قیمت کوله‌های با کیفیت بیش از یک میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه کفش‌فروشان کرمانشاه حداقل هزینه خرید کیف وکفش مناسب و با کیفیت برای یک دانش آموز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دانست و خاطرنشان کرد: این امر باعث شده با کاهش خرید مردم، واحدهای عرضه کیف وکفش که تعداد آنها به حدود ۴۰۰ مورد می‌رسد با رکود جدی مواجه شوند.

پهلوانی معضل دیگری که در این ایام واحدهای صنفی عرضه کیف و کفش با آن مواجهند را فعالیت دستفروشان دانست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: