کد خبر: ۳۳۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 05
قیمت خودرو امروز 14 شهریور 1402 همانند روز گذشته، افزایش قیمت را بر کاهش ترجیح داد.

شفا آنلاین>قیمت خودرو امروز 14 شهریور 1402، همانند بازار داخلی‌ها در روز گذشته پس از افت پی‌در پی، رو به افزایش گذاشت. برخی از خودروها ثابت هستند ولی در مواردی، افزایش قیمت به چشم می‌خورد.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز 14 شهریور 1402 همانند روز گذشته، افزایش قیمت را بر کاهش ترجیح داد. هرچند که تعداد خودروهای گران شده زیاد نیست؛ اما در بازار محصولات مونتاژی، تعداد این افزایش قیمت‎‌ها بیشتر است.

با نگاه به وضعیت بازار خودرو، دلیل این افزایش قیمت می‌تواند افت‌های چند روزه و نسبتاً شدید طی هفته گذشته و جاری باشد. اکثر خودروها حداقل افت 10 الی 20 میلیونی تجربه کردند و محصولاتی مانند بسترن B30، در طول این هفته‌ها حدود 100 میلیون تومان ارزان‌تر شدند.

البته دلیل دیگر افزایش قیمت می‌تواند خیز نرخ دلار برای کانال 50 هزار تومان باشد. نرخ دلار از چند روز گذشته، افزایش‌های اندکی را تجربه کرد و سرانجام به نزدیکی کانال 50 هزار تومان رسید.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی به نسبت محصولات مونتاژی، وضعیت باثبات‌تری را طی می‌کند.

کوییک دنده‌ای S که روز گذشته با افت 6 میلیون تومانی روبه رو بود، امروز وضعیت ثبات را برگزید. به این‌ترتیب هاچ‌بک اقتصادی سایپا با نرخ 339 میلیون تومانی روز گذشته معامله می‌شود.

شاهین G که از خودروهای رده بالای تولید داخلی به شمار می‌رود، روز گذشته حدود 6 میلیون تومان افزایش داشت. امروز نیز با پنج میلیون تومان دیگر افزایش، به نرخ 575 میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس، تغییر قیمتی در روز گذشته نداشت؛ اما از آغاز امروز با پنج میلیون تومان افزایش، وارد کانال 570 میلیون تومان شد.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ از معدود خودروهای داخلی محسوب می‌شود که افت قیمتی دارد. این سدان آپشنال ایرانی حدود 6 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به نرخ 718 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار از افزایش بیشتری برخوردار است.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار است که حدود پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته، یعنی به قیمت 705 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس از خودروهای محبوب کرمان موتور بوده که 10 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و 370 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فردا T5 از کراس‌اوورهای مونتاژی شرکت فرداموتورز بوده که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این خودرو با 30 میلیون تومان افزایش قیمت، وارد کانال یک میلیارد و 500 میلیون تومان شد.

فونیکس تیگو 7 پرو، از کراس‌اوورهای رده بالای شرکت مدیران خودرو است که همانند T5، نسبت به روز گذشته 30 میلیون تومان افزایش داشته و به نرخ یک میلیارد و 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

همانطور که ابتدای گزارش نیز اشاره کردیم، قیمت خودرو وابستگی بسیاری به تغییرات نرخ دلار دارد. پس اگر در روزهای آتی، نرخ دلار وارد کانال 50 هزار تومان شده و به افزایش ادامه دهد، بدون شک قیمت خودرو، بیش از این شامل افزایش قیمت خواهد شد. اما اگر نوسان نرخ دلار در همین کانال‌های زیر 50 هزارتومان خلاصه شود، می‌توان دوباره انتظارات کاهشی را از بازار داشت. / نجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: