کد خبر: ۳۳۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 05
قیمت دلار امروز به 49 هزار و 500 تومان رسید که نسبت به روز گذشته 200 تومان کاهش قیمت داشت. همین کاهش محدود قیمت سبب شد که قیمت طلا و سکه هم نزولی شود.

شفا آنلاین>همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم امروز روند کاهشی داشت. اما آیا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش شفا آنلاین: قیمت دلار امروز به 49 هزار و 500 تومان رسید که نسبت به روز گذشته 200 تومان کاهش قیمت داشت. همین کاهش محدود قیمت سبب شد که قیمت طلا و سکه هم نزولی شود.

قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و 366 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بسیار محدودی داشت. قیمت سکه امامی هم 28 میلیون و 140 هزار تومان شد که نسبت به روز قبل کاهش 50 هزار تومانی داشت.

قیمت دلار امروز 14 شهریور 1402

قیمت سکه بهار آزادی هم با 140 هزار تومان افزایش به 25 میلیون و 550 هزار تومان رسید. اما قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون هیچ تغییری ثابت ماند. قیمت نیم سکه مانند روز گذشته 15 میلیون و 200 هزار تومان ماند. قیمت ربع سکه 10 میلیون و 200 هزار تومان بود و سکه گرمی هم با قیمت 6 میلیون تومان معامله شد.

البته این قیمت‌ها در حالی است که بازار امروز در آستانه تعطیلات اربعین است و معاملات بسیار محدود است. خریداران مصرفی که فعلا در بازار حضور ندارند و خریداران سرمایه‌ای هم فعلا منتظر تعیین روند بازار هستند.

البته برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ طلا و سکه در این روزها کاهشی است چون به دلیل محرم و تعطیلات پیش رو تقاضا در بازار کم است. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را ارز تعیین می‌کند و نه تقاضای موجود در بازار. این گروه معتقدند که قیمت طلا و ارز پس از اربعین وابسته به قیمت دلار است و هر مسیری که این اسکناس امریکایی طی کند، همان مسیر توسط طلا و سکه هم طی می‌شود. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: