کد خبر: ۳۳۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 05
پرکاری تیروئید بیماری است که در اثر آن، مقدار هورمون تیروئید موجود در بدن افزایش می‌یابد.

شفا آنلاین>سلامت >مصرف مقادیر متوسط از پروتئین‌ های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن‌های گیاهی مفید حاوی امگا ۳ برای پرکاری تیروئید بسیار مفید خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:پرکاری تیروئید بیماری است که در اثر آن، مقدار هورمون تیروئید موجود در بدن افزایش می‌یابد. این موضوع در اثر تولید هورمون تیروئید بیشتر توسط تیروئید اتفاق می‌افتد. غذایی که هورمون تیروئید بیشتری تولید می‌کند، ممکن است از اندازه طبیعی خود بزرگ‌تر باشد.

غذاها و خوراکی‌هایی که حاوی ید کمتری هستند. ید به عنوان ماده‌ای که در تولید هورمون‌های تیروئید نقش اساسی دارد، شناخته می‌شود.

کمبود ید می‌تواند تولید هورمون‌های تیروئید را کاهش دهد. نمک بدون ید، سفیده تخم مرغ، قهوه، چای، انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل شیرین یا کم نمک، نون‌هایی که با نمک بدون ید تهیه می‌شوند، جو دوسر، انواع ادویه‌ها، سیب زمینی و عسل از خوراکی‌هایی هستند که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید مفید خواهند بود.

همچنین مصرف مقادیر متوسط از پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن‌های گیاهی مفید حاوی امگا ۳ برای سلامتی بیماران تیروئیدی بسیار مفید خواهد بود.

به طور کلی مصرف عناصر خوراکی سلنیوم، روی، آهن، کلسیم و ویتامین D و انواع آنتی اکسیدان‌ها برای این بیماری مفید هستند. برخی خوراکی‌های غنی شده از سلنیوم، روی، آهن و ویتامین D را می‌توانید در فروشگاه‌ها مشاهده نمایید. همچنین مصرف لبنیات نیز برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مفید خواهد بود. / بهداشت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: