کد خبر: ۳۳۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 31
دکتر حسین‌پور روز پنجشنبه در این باره افزود: سحرگاه امروز، اعضای اهدایی بانوی جان آفرین «آذر پروین»، مادر ۴۸ ساله اهل میناب برای پیوند برداشت و به مرکز پیوند جنوب کشور واقع در شیراز فرستاده شد.
شفا آنلاین>سلامت>رییس واحد اهدای عضو هرمزگان، از انجام نخستین مورد عمل جراحی اهدای عضو در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر حسین‌پور روز پنجشنبه در این باره افزود: سحرگاه امروز، اعضای اهدایی بانوی جان آفرین «آذر پروین»، مادر ۴۸ ساله اهل میناب برای پیوند برداشت و به مرکز پیوند جنوب کشور واقع در شیراز فرستاده شد.

وی بیان کرد: این بانو در تاریخ پنجم شهریورماه جاری با کاهش سطح هوشیاری به علت خوریزی ساقه مغز بوسیله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب منتقل و بلافاصله باتوجه به وخامت حال بیمار، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود.

رییس واحد اهدای عضو هرمزگان اظهار کرد: متاسفانه به علت شدت خونریزی، روز بعد این بیمار دچار مرگ مغزی می‌شود و بعد از تایید (مرگ مغزی) توسط چهار پزشک متخصص و رضایت خانواده‌اش مبنی بر اهدای اعضای بدن و نجات جان انسان‌های دردمند، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح پیوند از مرکز پیوند جنوب کشور به بیمارستان میناب انجام و سحرگاه امروز کبد و ۲ کلیه این بانوی جان آفرین برداشت و جهت پیوند به بوسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به لار و سپس با همکاری بالگرد اورژانس هوایی لارستان به شیراز منتقل شد.

دکتر حسین‌پور یادآورشد: این نخستین عمل جراحی برداشت عضو (هاروست) انجام شده در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب است که با هماهنگی واحد اهدای عضو استان انجام شده است.

در سال گذشته، ۱۹ اهدای عضو در هرمزگان ثبت شد و خانواده‌های اهدا کننده با ایثار خود، جان بیش از ۵۰ بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ نجات دادند. / ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: