کد خبر: ۳۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 01
بدر این بیماری، گسترش عفونت به چشم می‌تواند موجب بیماری تراخم گردد که یکی از علل کوری محسوب می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>کلامیدیا نوعی بیماری مقاربتی است که توسط باکتری تراکوماتیس ایجاد می‌شود. کلامیدیا از، شایعترین بیماری‌های منتقله از طریق تماس جنسی است و ایجاد خطر ناباروی و حاملگی خارج از رحم، با ابتلا به این بیماری محتمل است. 

به گزارش شفا آنلاین:در این بیماری، گسترش عفونت به چشم می‌تواند موجب بیماری تراخم گردد که یکی از علل کوری محسوب می‌شود.

راه‌های انتقال کلامیدیا

کلامیدیا می‌تواند هنگام آمیزش واژنی، مقعدی و دهانی منتقل شود. همچنین مادر آلوده می‌تواند این بیماری را به فرزندش منتقل کند.

نشانه‌های کلامیدیا در زنان

کلامیدیا در زنان معمولاً بی علامت است و ممکن است تا سال‌ها هم بدون علامت، دهانه رحم را درگیر کند. ولی در بعضی از موارد، سوزش، خارش و ترشحات واژن، درد، خونریزی و لکه بینی در رابطه جنسی دیده می‌شود.

نشانه‌های کلامیدیا در مردان

کلامیدیا، در مردان معمولاً با علائمی مانند درد و سوزش در مجرا، ترشحات از آلت تناسلی، دفع دردناک ادرار و سوزش ادرار همراه است.

راه‌های پیشگیری از کلامیدیا

مانند سایر بیماری‌های مقاربتی، در کلامیدیا هم کاهش شرکای جنسی از اهمیت خاصی برخوردار است. داشتن ارتباط جنسی با حداقل افراد و اطمینان از سلامت جنسی آنها می‌تواند در عدم انتقال این دست از بیماری‌ها بسیار مهم باشد. همچنین در صورت داشتن ارتباط جنسی پرخطر برای جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌های مقاربتی، استفاده از کاندوم توصیه می‌شود.

توجه داشته باشید این وسیله پوشاننده، محافظتی در برابر بیماری‌هایی مانند تبخال و زگیل تناسلی که با ضایعات پوستی همراه هستند ایجاد نخواهد کرد. زیرا در این بیماری‌ها حتی کوچکترین برخورد پوستی، می‌توان باعث انتقال بیماری شود.

درمان کلامیدیا

این بیماری به سادگی با مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها درمان خواهد شد. تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری پس از آن بسیار مهم است و شما را از درگیری با عوارض شدید این بیماری رها خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: