کد خبر: ۳۳۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 30
مقامات بهداشتی لهستان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که در پی شیوع بیماری لژیونر در شهر ژشوف این کشور در مرز اوکراین، تاکنون ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شفا آنلاین>سلامت> شیوع بیماری عفونی «لژیونر» که عامل آن نوعی باکتری است، مسئولان بهداشتی شهر «ژشوف» در جنوب شرق لهستان را نگران کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:مقامات بهداشتی لهستان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که در پی شیوع بیماری لژیونر در شهر ژشوف این کشور در مرز اوکراین، تاکنون ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته این مقامات، افراد فوت شده بین ۶۴ تا ۹۵ سال سن داشتند و همگی به بیماری‌های مزمن دیگری نیز مبتلا بودند.

عامل بیماری سینه‌پهلوی لژیونر یک باکتری به نام «لژیونلا» است که زیستگاه آن در محیط‌های آبی گرم است و به طور معمول در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها یا دفاتری که باکتری وارد منابع آب آن شده‌اند، دیده می‌شود.

این باکتری می‌تواند توسط سیستم‌های تهویه، مرطوب‌سازها، استخرهای آب گرم، جکوزی‌ها و همینطور شیرها و دوش‌هایی که دیر به دیر استفاده می‌شوند، پخش شود.

بیماری لژیونر که از طریق استنشاق وارد دستگاه تنفسی انسان می‌شود، باعث بروز مشکلات عفونی و تنفسی شدید شده و علائمی شدیدتر از سینه‌پهلوی معمولی دارد. تب، سرفه، بی‌حالی، درد و خستگی به همراه تپش قلب از علائم این بیماری است و درمان آن اغلب به تزریق داخل وریدی آنتی‌بیوتیک و اکسیژن از طریق ماسک صورت یا دستگاه نیاز دارد.

«آدام سیدور»، بازرس بهداشت منطقه‌ای شهر ژشوف در مرز اوکراین به خبرنگاران گفت: ما تاکنون ۱۴۴ مورد ابتلا و ۱۱ مورد مرگ را تأیید کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما به دنبال منبع آلودگی هستیم و در حال حاضر آلودگی شبکه آب سرد و گرم در دست بررسی است.

با توجه به نتایج آزمایشات، وجود باکتری لژیونلا در سطوح مختلف در نیمی از ۱۸ نمونه اولیه گرفته شده از تاسیساتِ آبی تایید شده است. با این حال سیدور اضافه کرد که تعیین منبع اصلی آلودگی هنوز غیرممکن است و در این خصوص روزهای آینده تعیین‌کننده خواهند بود.

در همین حال مقامات ژشوف که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، می‌گویند در آخر هفته گذشته برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری مشغول انجام ضدعفونی شبکه آب و فاضلاب این شهر بوده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: