کد خبر: ۳۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 30
حمله پانیک می تواند احساس کند که در حال مرگ هستید. با این حال، شما مستقیماً به دلیل پانیک نمی میرید.

شفا آنلاین>سلامت>اگرچه شما در اثر حمله پانیک نمی میرید، تجربه مداوم آنها می تواند اثرات طولانی مدت و جدی روی سلامتی داشته باشد. اگر هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد، مهم است که با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. حملات پانیک نباید ناتوان کننده باشد. گزینه های درمانی مانند گفتگو درمانی، دارو و گروه های حمایتی برای کاهش و یا پیشگیری از علائم در دسترس هستند.

به گزارش شفا آنلاین:حمله پانیک می تواند احساس کند که در حال مرگ هستید. با این حال، شما مستقیماً به دلیل پانیک نمی میرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خطرات حملات پانیک و نحوه ایمن ماندن در طول این حملات، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا حملات پانیک خطرناک هستند؟

اگرچه حملات پانیک کشنده نیستند، اما در صورت تداوم می توانند خطرات طولانی مدتی برای سلامت جسمی، روانی و عاطفی شما داشته باشند.

حمله پانیک چه احساسی دارد؟

حمله پانیک می تواند بسیار ترسناک باشد زیرا آرام شدن و مدیریت علائم به تنهایی دشوار است. بسیاری از علائم فیزیکی می توانند بسیار شدید احساس شوند.

به عنوان مثال، ضربان قلب تند، مشکل در تنفس، ترس شدید، سبکی سر، لرزش، درد قفسه سینه، خفگی و احساس خارج از کنترل.

پس از تجربه یک حمله پانیک، ترس از داشتن یک حمله دیگر می تواند عوارضی مانند فوبیا، سوء مصرف مواد، افسردگی و مسائل پزشکی ایجاد کند. در صورت عدم درمان می تواند منجر به خودکشی شود.

ممکن است از داشتن یک حمله پانیک دیگر بترسید

برای برخی از افراد، ترس از یک حمله دیگر می تواند زندگی آنها را کاملاً مختل کند. آن‌ها از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که قبلاً حمله کرده‌اند اجتناب می‌کنند. به عنوان مثال، اگر در یک فروشگاه مواد غذایی دچار حمله پانیک شوند، ممکن است ترس شدیدی از رفتن دوباره به آن پیدا کنند.

آنها ممکن است از نظر اجتماعی خود را منزوی کنند. از بیرون رفتن بترسند و از ترک خانه خودداری کنند. این می تواند از دریافت کمک مورد نیاز آنها جلوگیری کند. این ممکن است بر توانایی آنها برای رفتن به محل کار تأثیر بگذارد که می تواند عواقب مالی داشته باشد

بنابراین، اگر حملات پانیک مکرر را تجربه می کنید و یا شدیدتر شده اند، با پزشک خود صحبت کنید.

یک متخصص سلامت روان می تواند به ارائه گزینه های پشتیبانی و درمانی کمک کند. حملات پانیک قابل درمان هستند و مجبور نیستند زندگی شما را سنگین کنند.

آیا حملات پانیک می تواند عمر شما را کوتاه کند؟

حملات پانیک مکرر می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. متأسفانه، آنها همچنین می توانند عواقب سلامتی شدیدی داشته باشند که می تواند طول عمر شما را کاهش دهد.

اگر مشکلات قلبی دارید، حملات پانیک ممکن است سلامت قلب شما را بدتر کند
مطالعه ای که در سال 2005 منتشر شد به بررسی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر پرداخت و اینکه آیا حملات پانیک منظم بر سلامت قلب آنها تأثیر می گذارد یا خیر. آنها افراد مبتلا به اختلال پانیک و بدون آن را مقایسه کردند. فرد مبتلا به اختلال پانیک حملات پانیک منظم را تجربه می کند

شرکت کنندگان در مطالعه تحت یک آزمایش چالش قرار گرفتند که حمله پانیک را تقلید می کرد. آنها مخلوط گازی را استنشاق کردند که حاوی 65 درصد اکسیژن و 35 درصد دی اکسید کربن بود. نقایص پرفیوژن (کاهش جریان خون به قلب)، ضربان قلب، فشار خون و الکتروکاردیوگرام 12 لید به طور مداوم در طول چالش اندازه‌گیری شد و اسکن قلب پس از انجام عمل تکمیل شد.

نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان مبتلا به اختلال پانیک که در طول آزمایش دچار حمله پانیک شده‌اند، در مقایسه با افرادی که حمله نداشته‌اند، بیشتر احتمال دارد دچار نقص پرفیوژن میوکارد برگشت‌پذیر شوند.

این مطالعه نتیجه گرفت که حملات پانیک در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر می تواند به قلب آنها آسیب برساند.

آیا حمله پانیک می تواند به حمله قلبی تبدیل شود؟

بسیاری از علائم فیزیکی حمله پانیک می‌توانند شبیه علائم حمله قلبی باشند، اما نمی‌توانند مستقیماً به حمله قلبی تبدیل شوند. با این حال، حملات پانیک می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله قلب اروپا، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD)، انفارکتوس حاد میوکارد (MI) و مرگ و میر مربوط به CHD را در افراد مبتلا به حملات پانیک یا اختلالات بررسی کرد. نتایج نشان داد که بروز MI به دنبال هراس جدید در افراد زیر 50.3 به طور قابل توجهی بالاتر است.

استرس بیش از حد بر سلامتی شما تأثیر می گذارد

حملات پانیک منظم می تواند باعث استرس و اضطراب مزمن در زندگی شما شود. مقداری استرس در زندگی شما طبیعی است. با این حال، اگر همیشه بیش از حد استرس داشته باشید، می تواند سلامتی شما را خراب کند.

در طی یک پاسخ استرس، کورتیزول در بدن شما ترشح می شود. هنگامی که این اتفاق به طور مکرر رخ می دهد، سطح بالاتری از هورمون استرس در بدن وجود دارد. این می تواند خطر حوادث قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی و سکته را افزایش دهد

رابطه بین اختلالات هراس و سلامت قلب شما

یک مطالعه مکانیسم‌هایی را بررسی کرد که رابطه بین اختلالات پانیک و پیامدهای نامطلوب قلبی را واسطه می‌کنند. این نشان داد که اضطراب مزمن می تواند خطر لخته شدن خون را افزایش دهد، منجر به التهاب و تضعیف عضله قلب شود. این تغییرات فیزیولوژیکی می تواند خطر بروز حوادث قلبی را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی تغییرات رفتاری در رابطه نقش دارند. کسانی که اختلالات اضطرابی مانند اختلال هراس را تجربه می کنند، بیشتر درگیر رفتارهای مرتبط با سلامت قلبی عروقی ضعیف هستند، مانند کاهش فعالیت بدنی، مصرف مواد و رژیم غذایی ناسالم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: