کد خبر: ۳۳۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 27
90 درصد افرادی که دچار ایست قلبی ناگهانی در خانه می شوند، می میرند و متخصصان هشدار می دهند که علائم ایست قلبی بین زنان و مردان متفاوت است.

شفا آنلاین>سلامت>مردان احتمالاً 24 ساعت قبل از دست دادن عملکرد قلب دچار مشکل در تنفس می شوند.

به گزارش شفا آنلاین: 90 درصد افرادی که دچار ایست قلبی ناگهانی در خانه می شوند، می میرند و متخصصان هشدار می دهند که علائم ایست قلبی بین زنان و مردان متفاوت است.

مطالعه بیش از هزار و ششصد نفر نشان داد که برای زنان، بارزترین علامت ایست قلبی قریب الوقوع، تنگی نفس است، در حالی که برای مردان، درد قفسه سینه است.هم مردان و هم زنان، دارای تپش قلب، فعالیت شبه تشنج و علائم آنفولانزا بودند.

این عارضه کشنده باعث می شود قلب ناگهان از تپش باز ایستد و بقیه خون غنی از اکسیژن بدن را از دست می دهد و باعث حدود 450000 مرگ در سال در ایالات متحده می شود.

دکتر سومیت چاو امیدوار است که یافته های او باعث شود مردم به سرعت علائم ایست قلبی را شناسایی کرده و سریع روش های درمانی را درپیش گیرند.

با این حال، تمایز بیشتر در علائم بین زن و مرد می تواند به اولین مراقبان بهداشت کمک کند تا از دست دادن عملکرد قلب در بیماران مرد و زن را سریعتر تشخیص دهند.

دکتر چاو گفت: «استفاده از علائم هشدار دهنده برای انجام تریاژ موثر برای کسانی که نیاز به تماس با اورژانس را دارند می تواند منجر به مداخله زودهنگام و جلوگیری از مرگ قریب الوقوع شود.» در نتیجه یافته های ما می تواند منجر به الگوی جدیدی برای پیشگیری از مرگ ناگهانی قلبی شود.

برای این مطالعه، محققان از دو مطالعه از پیش موجود در کالیفرنیا و اورگان استفاده کردند که هر کدام توسط دکتر چاو طراحی شده بودند. این داده ها از گزارش های خدمات فوریت های پزشکی برای افراد 18 تا 85 ساله که بین فوریه 2015 و ژانویه 2021 توسط شخص دیگری که شاهد ایست قلبی بوده اند، جمع آوری شده است.

مطالعه کالیفرنیا نشان داد 50 درصد از 823 نفر حداقل یک علامت مشخص در روز قبل داشتند؛ پس مطالعه اورگان نتایج مشابهی را نشان داد.

در آخرین مطالعه، دانشمندان شیوع فردی و مجموعه‌ای از علائم را قبل از ایست قلبی ناگهانی ارزیابی کردند و این یافته‌ها را با گروه‌های کنترلی که به دنبال مراقبت‌های پزشکی اورژانسی بودند با علائمی که بعداً مشخص شد چیز دیگری بود، مقایسه کردند. آنها پس از مطالعه علائم در زنان دریافتند که مشکل در تنفس تنها علامت هشدار دهنده اولیه است که به طور قابل توجهی با ایست قلبی مرتبط است. برای مردان نیز، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس و تعریق بیش از حد با ایست قلبی مرتبط بوده است.

ایست قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب ناگهان از تپش باز می‌ایستد و بقیه خون غنی از اکسیژن بدن را رد می‌کند، جریان مغز را قطع می‌کند و باعث از دست دادن هوشیاری می‌شود. هنگامی که جریان خون به مغز، ریه ها و سایر اندام های حیاتی متوقف می شود، عملکرد آنها به شدت کاهش می یابد و فرآیندهای کلیدی بدن که برای زنده نگه داشتن یک فرد لازم است متوقف می شود. در نتیجه آن، سلول های مغزی می توانند در عرض چند دقیقه پس از کمبود اکسیژن بمیرند.

بیشتر ایست‌های قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم الکتریکی قلب بیمار دچار اختلال شود. به خاطر بسپارید که ایست قلبی با حملات قلبی متفاوت است و زمانی رخ می دهد که خون رسانی به عضله قلب به دلیل لخته شدن در یکی از شریان های کرونری قطع شود.

علل شایع ایست قلبی نیز شامل حملات قلبی، بیماری قلبی و التهاب عضله قلب است؛ مصرف بیش از حد مواد مخدر و از دست دادن خون زیاد نیز می تواند علت باشد.

وارد کردن شوک الکتریکی به دیواره قفسه سینه از طریق دفیبریلاتور می تواند قلب را دوباره احیا کند تا فعالیت خود را از سرگیرد. شوک به سلول‌های قلب اجازه می‌دهد تا دوباره شارژ شوند که ریتم قلب را دوباره برقرار می‌کند. اگر یک دفیبریلاتور فوراً در دسترس نباشد، CPR می‌تواند جریان اکسیژن را در سراسر بدن حفظ کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: