کد خبر: ۳۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 26
ازار ارز این روزها روند آرام و بدون تغییری دارد. قیمت دلار که در برخی از روزها نوسانات لحظه‌ای ثبت می‌کرد، حالا به ثبات رسیده و قیمت‌ها از خرداد ماه تاکنون در یک محدوده معین و مشخص قرار گرفته است.

شفا آنلاین>در اولین روز هفته جاری دلار کار خود را در کانال 49 هزار تومان آغاز کرد اما مدام در کانال 48 و 49 هزار تومان در رفت و برگشت بود. اما روند قیمت دلار چگونه است؟

به گزارش شفا آنلاین:بازار ارز این روزها روند آرام و بدون تغییری دارد. قیمت دلار که در برخی از روزها نوسانات لحظه‌ای ثبت می‌کرد، حالا به ثبات رسیده و قیمت‌ها از خرداد ماه تاکنون در یک محدوده معین و مشخص قرار گرفته است. به عبارتی نبض بازار دلار کند شده و نوسانات بازار بسیار محدود و جزئی است.

البته رویدادهای سیاسی و اخبار اقتصادی هم در این روند تاثیر دارند. چراکه بازار ارز در چند ماه گذشته مدام در معرض برخی از اخبار سیاسی بوده که به ثبات قیمت دلار در بازار کمک کرده است. از طرف دیگر برخی اخبار اقتصادی هم منتشر شده که به بازارساز در کنترل قیمت دلار کمک کرده است. از آن جمله هفته گذشته بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد تولید نفت ایران به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده و صادرات نفت ایران به چین هم روند افزایشی داشته است.

قیمت دلار امروز  شهریور

بسیاری امیدوار بودند که این خبر بتواند قیمت دلار را کاهشی کند. اما بازار ارز واکنش چندان زیادی به این خبر نشان نداد. به عبارتی می‌توان گفت اخباری که به بازار ارز می‌رسد باعث کاهش قیمت دلار نمی‌شود. چون هیچ کدام از آنها از قدرت کاهشی بالایی برخوردار نیست. اما حداقل تاثیری که بر بازار می‌گذارد این است که مانع رشد قیمت دلار می‌شود و بازارساز با کمک این اخبار توانسته قیمت دلار را در محدوده معینی ثابت نگه دارد.

به عبارتی کارشناسان اقتصادی از مدت‌ها قبل هشدار داده‌اند که شرایط اقتصاد ایران به نحوی است که باعث رشد قیمت دلار می‌شود اما این اخبار مثبت در کنار تلاش‌های بازارساز توانسته دلار را فعلا در محدوده مشخصی ثابت نگه دارد و مانع رشد بیشتر قیمت شود.

اما روند قیمت دلار در روزهای آینده چگونه است؟ بازار در چند هفته گذشته در محدوده 48 و 49 هزار تومان در رفت و برگشت بوده و روند آن نشان داده که فعلا قیمت دلار در بازار قرار است در نیمه اول کانال 49 هزار تومان بماند. معامله‌گران مرز حساس دلار را قیمت 49 هزار و 200 تومان می‌دانند و می‌گویند اگر دلار بتواند خود را در بالای این مرز ثابت کند، می‌تواند برای ورود به نیمه دوم کانال 49 هزار تومان خیز بردارد. در غیر این صورت دلار فعلا در محدوده 49 هزار و 100 تومان تا 48 هزار  800 یا 900 تومان باقی می‌ماند. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: