کد خبر: ۳۳۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 26
این زن ۸۴ ساله، گفته که ۴۰ سال قبل علائم بارداری خارج از رحم داشته است. پزشکان تخمین می‌زنند که جنین در چهلمین هفته مرده باشد
شفا آنلاین>سلامت>هنگامی که یک زن ۸۴ ساله مکزیکی با شکایت از درد مداوم شکم به درمانگاه مراجعه کرد، پزشکان با یک پدیده نادر مواجه شدند. آن‌ها هنگام سونوگرافی شکم زن پي بردند که یک جنین ۴۰ ساله در بدون او وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین: اگرچه هنوز سازمان بهداشت و سلامت مکزیک این پدیده را تایید نکرده است، متخصصان بر این باورند که جنین تحت فرایند «کلسیفیکاسیون» قرار گرفته است. این پدیده بسیار غیرمعمول زمانی اتفاق می‌افتد که جنین در رحم می‌میرد اما به اندازه کافی برای کلسیفیه شدن زمان دارد.

این زن ۸۴ ساله، گفته که ۴۰ سال قبل علائم بارداری خارج از رحم داشته است. پزشکان تخمین می‌زنند که جنین در چهلمین هفته مرده باشد اما به دلیل ضعف رسیدگی به بهداشت و سلامت مادران باردار در آن زمان، مادر هرگز برای بررسی و تخلیه بقایای جنین به پزشک مراجعه نکرده است.

اما آنچه بیشتر سبب شگفتی پزشکان شده این است که این جنین به مدت چهل سال در بدن مادر باقی مانده اما آسیبی به اعضای داخلی بدن او نرسانده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: