کد خبر: ۳۳۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 23
بهداشت و درمان این شهرستان تیران و کرون با کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات مواجه است.

شفا آنلاین>سلامت>علی محمدی‌کیا، امروز (چهارشنبه، ۱ شهریور) در گردهمایی تجلیل از پزشکان و داروسازان تیران و کرون به مناسبت روز پزشک، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی از جمله پزشک عمومی و متخصص، پرستار و نیروهای بهداشتی روند خدمت‌رسانی به مردم را سخت کرده و کادر درمان حجم بالایی از کار را تحمل می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: به دنبال جذب متخصص در بیمارستان و کلینیک تخصصی دولتی این شهرستان هستیم تا مردم کمتر با مشکل رفت و آمد تا مرکز استان روبرو باشند، اما این اقدام نیازمند تأمین زیرساخت برای رفت و آمد و تأمین اعتبار مالی است.

 فرماندار تیران و کرون، ادامه داد: در صورت تأمین نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان رضایتمندی شهروندان در بهره‌گیری از این خدمات افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: بیمارستان بهنیا با مشارکت خیرین و دولت تجهیز شده، اما پاسخگوی همه نیازها نبوده، از این رو پروژه احداث بیمارستان امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی کیا هزینه بالای احداث بیمارستان را موضوعی جدی در انجام این اقدام اعلام کرد و گفت: بودجه‌های استانی و شهرستانی برای انجام چنین پروژه‌هایی کفایت نمی‌کند و باید ردیف خاص ملی برای آن پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: تأمین اعتبار با استفاده از مولدسازی، کمک خیران و حمایت‌های دولتی برای احداث این بیمارستان پیش‌بینی شده که در حال پیگیری است.

فرماندار تیران و کرون توجه به دو مقوله تأمین نیروی انسانی و تجهیزات را برای افزایش راندمان عملکرد در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مهم خواند و یادآور شد: بسیاری از نارضایتی‌ها در این بخش با توسعه منابع انسانی و پشتیبانی کاهش می‌یابد.

وی معتقد است، موقعیت جغرافیایی تیران و کرون و حجم بالای سفرها میزان حوادث را نیز افزایش داده و دریافت خدمات در حوزه بهداشت و درمان نیز به سبب حضور مسافران روند رو به رشدی دارد.

محمدی کیا سیاست‌گذاری صحیح در حوزه بهداشت و درمان را نیز مهم خواند و گفت: باید برای پیشگیری و کاهش بیماری‌ها کار کنیم و نگذاریم میزان بیماری و بیماران افزایش پیدا کند و دغدغه احداث مراکز درمانی داشته باشیم.

در این گردهمایی از پزشکان و داروسازان فعال در تیران و کرون تجلیل شد./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: