کد خبر: ۳۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 23
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: این‌ها با شرکت بهمن موتور قرارداد سیصد دستگاه شاسی بلند امضا کردند. همان شاسی بلندهایی که به نمایندگان مجلس، خانواده‌هایشان و مدیران مجلس داده شده است.

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: سیصد دستگاه شاسی بلند در یک فرآیند متقلبانه به نمایندگان، کارکنان و مدیران مجلس داده شده است.

به گزارش شفا آنلاین:احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره جنجال شاسی بلندها در مجلس گفت: موضوع این است که نماینده مجلس در معرض یک توطئه‌ای قرار گرفته و معاون مجلس به او زنگ زده و گفته که برای شما این ماشین‌ها را در نظر گرفتیم و شرطشان این است که باید به اسم داماد، عروس، شوفر و رئیس دفترتان باشد.

وی ادامه داد: این کار در یک فرآیند مجرمانه اتفاق افتاده یعنی یک شرکتی به نام رادین مبین غرب با بهمن موتور قرارداد امضا کرده که ارکان این شرکت دو دختر هستند که در کوهدشت لرستان در حال چوپانی هستند. در این شرکت یکی مدیرعامل و دیگری رئیس هیئت مدیره است و با یک سرمایه ثبتی صد هزار تومانی این شرکت را تاسیس کردند که بعدا معلوم شد این دو دختر اصلا روحشان هم از این قضیه خبر ندارد، اما از کارت ملی این‌ها استفاده شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: این‌ها با شرکت بهمن موتور قرارداد سیصد دستگاه شاسی بلند امضا کردند. همان شاسی بلندهایی که به نمایندگان مجلس، خانواده‌هایشان و مدیران مجلس داده شده است.

علیرضابیگی اظهار کرد: این سیصد دستگاه در یک فرآیند متقلبانه به نمایندگان، کارکنان و مدیران داده شده و الان باید کشف شود که موضوع چه بوده و با چه نیتی این کار صورت پذیرفته و امضای معاون مجلس پای این قرارداد و دستور واگذاری چه کار می‌کند.

وی ادامه داد: چرا کسی از بهمن موتور سوال نمی‌کند به چه اعتباری آمدی سیصد دستگاه خودرو را در حالی که معامله و واگذاری خودرو خارج از سامانه عمومی واگذاری خودرو ممنوع است آن را واگذار کردی؟ 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: چرا نماینده ملت که این تخلف را آشکار کرده باید یک سال حبس بکشد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر چه مبنایی چنین تصمیمی گرفت که تریبون نماینده را ببندید و خودش را هم به دادگاه بفرستند و دادگاه هم به یک سال زندان محکومش کند.

وی اضافه کرد: حکم بنده نقض نشده و الان منتظر رای دادگاه تجدیدنظر هستم. این مصونیت پارلمانی چه شد؟ اصل ۸۴ و اصل ۸۶ قانون اساسی چه شد؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: از ابعاد مختلف تاثیر این ماجرا را شاهد هستیم. چرا باید با نماینده مجلس این طور رفتار شود و چرا در این چهار ماه هیچ چیز معلوم نشده است. من که تمام مدارک و مستندات را دادم و منتشر کردم و در اختیار مردم هم هست چرا نمی‌خواهند واقعیت مشخص شود.

علیرضابیگی بیان کرد: هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان امتحان خیلی بدی پس داد. بستن میکروفون نماینده و اینکه مصونیت پارلمانی نماینده را بردارند و به دادگاه معرفی کنند و بگویند اظهاراتش کذب بوده در صورتی که حالا مشخص شده اظهارات درست بوده، اما حالا به واسطه همین اظهارات، متهم به نشر اکاذیب شدم و حکم یک سال زندان به من دادند.

وی ادامه داد: من باید به دادگاه بروم تا ببینم چه می‌گویند و هیئت نظارت باید از نظر خود عدول کند که اظهارات بنده کذب نبوده و در چارچوب وظایف نمایندگی بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: اگر این موضوع در چارچوب وظایف نمایندگی نبود پس چه بوده؟ آیا کار شخصی بنده بوده؟ این کاری که بنده انجام دادم در چارچوب وظایف نمایندگی و بدیهی‌ترین کاری بوده که من انجام دادم. من دیدم که این ماشین‌ها را دارند در مجلس پیاده می‌کنند و اینجا هم استیضاح وزیر صمت در جریان بود. من حق دارم بپرسم که این موضوع چه بوده است.

اسامی افرادی که خودرو دریافت نکرده باشند را اعلام می‌کنیم

روز گذشته حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی گفت: هیئت نظارت بررفتار نمایندگان بعد از نطق علیرضابیگی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو برای جلوگیری از التهاب اوضاع تصمیمی را اتخاذ کرد و سپس بعد از تشکیل نخستین جلسه هیئت نظارت جدید منع نطق نماینده یاد شده به کلی برداشته شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهام دریافت خودرو شاسی بلند از سوی نمایندگان مجلس و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: تلاش هیأت نظارت در دوره قبل و اکنون نشان می‌دهد هیچ ارتباطی بین موضوع استیضاح و تحویل خودرو شاسی بلند به برخی از نمایندگان وجود نداشته است؛ در واقع این دو مقوله بی‌ربط هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از نمایندگان نامه‌ای خطاب به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مرقوم کردند مبنی بر اینکه وکالت تام و اختیارات کامل می‌دهند و مصرانه می‌خواهند که موضوع را بررسی کرده و چنانچه نماینده امضاکننده خودش یا همسر و فرزندانش و نزدیکانش و اعضای دفترش یا هر فردی با سفارش وی خودرویی تحویل گرفته باشد، می‌توان به رسانه‌ها اعلام کنیم، اما اگر این کار صورت نگرفته باید عدم آن اعلام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبهه‌ای مطرح شده چنانچه ممکن است تعدادی خودرو گرفته باشند، اما چرا دشمنان باید برای تخریب چهره مجلس انقلابی و نمایندگان خدوم سوار بر این موج شوند، لذا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی کامل موضوع بوده و با دستگاه‌های مختلف مکاتبه کرده است. اگر فرض کنیم فردی خودرویی از نمایندگان دریافت کرده باشد که بر اساس بررسی‌های فعلی به اندازه انگشتان دست هم نیست؛ اگر کسانی این کار را کرده باشند ما اسامی افرادی که خودرو دریافت نکرده باشند را اعلام می‌کنیم. 

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: اینکه مجلس انقلابی بخواهد در این زمینه آسیب ببیند باید توجه کنیم راهبرد اصلی دشمنان انقلاب اسلامی در شرایط کنونی اعتبارزدایی از نظام و مسئولین است؛ باید بدانیم در شایعاتی که دیگران در موضوعات مختلف می‌سازند در گردابش قرار نگیریم و همچنین اگر مسئولی در هر سطحی و هر جایگاهی به صورت رانتی ویژه‌خواری از جایگاه خودش برخلاف قانون تخلفی مرتکب شد و کاری کرد، باید معرفی کرد تا سره از ناسره در نظام اسلامی تفکیک شود و هر دو بعد موضوع پیگیری خواهد شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: