کد خبر: ۳۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 25
داشتن یک سبک زندگی مدیترانه‌ای با غذای خوب، دوستان خوب و استراحت کافی ممکن است احتمال مرگ زودرس شما را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

شفا آنلاین>سلامت>سبک زندگی مدیترانه‌ای با کاهش ابتلا به انواع سرطان رابطه مستقیم دارد که دوری از استرس نیز به این رویه کمک خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین:داشتن یک سبک زندگی مدیترانه‌ای با غذای خوب، دوستان خوب و استراحت کافی ممکن است احتمال مرگ زودرس شما را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. گفته می‌شود سبک زندگی مدیترانه‌ای بیشتر در کشورهای ایتالیا و اسپانیا رواج دارد.

شش تا هشت ساعت خواب، معاشرت با دوستان و خانواده، صرف نکردن زمان زیاد برای نشستن، ورزش کردن، انجام ورزش با افراد دیگر و چرت زدن به عنوان سبک زندگی مدیترانه‌ای شهرت پیدا کرده است. در این سبک زندگی داشتن رژیم غذایی مردم سواحل مدیترانه به میزان زیاد شامل میوه، سبزی و غذاهای دریایی و آجیل است و در این رژیم غذایی نمک جای کمی دارد.

دکتر سوتوس پریتو، از دانشگاه مادرید می‌گوید: مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که سبک زندگی مدیترانه‌ای با زندگی سالم و عمر زیادتر گره خورده است و بسیاری از افرادی که غذاهای دریایی مصرف می‌کنند نیز به این سبک نزدیک هستند. (از جمله آن‌ها می‌توان به مردم ژاپن اشاره کرد که متوسط طول عمر آن‌ها هر روز در حال افزایش است.)

طبق مطالعه دانشگاه مادرید که نتایج آن اخیرا در مجله Mayo Clinic منتشر شد، سبک زندگی مدیترانه‌ای با کاهش ابتلا به انواع سرطان رابطه مستقیم دارد که دوری از استرس نیز به این رویه کمک خواهد کرد. / اطلاعات آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: