کد خبر: ۳۳۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 23
رئیس کل دادگستری استان البرز: رای متهمان پرونده شهید عجمیان که در ۱۲ آبان سال گذشته به شهادت رسید در دیوان عالی کشور تایید شد.

شفا آنلاین>رای متهمان پرونده شهید عجمیان که در ۱۲ آبان سال گذشته به شهادت رسید در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش شفا آنلاین:رئیس کل دادگستری استان البرز: رای متهمان پرونده شهید عجمیان که در ۱۲ آبان سال گذشته به شهادت رسید در دیوان عالی کشور تایید شد.

در این پرونده حکم اعدام دو محکوم یعنی «محمدمهدی کرمی» و «محمد حسینی» پس از تایید دیوانعالی کشور در ۱۷ دی ماه سال گذشته اجرا شد. 

پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلدو «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

اتهام متهمان این پرونده که رسیدگی و منتهی به صدور حکم محکومیت قطعی شد، «قتل عمد» نبوده بلکه حسب مورد «افساد فی الارض» و «محاربه» بوده است. 

بدین ترتیب احکام صادره در مورد همه محکومان پرونده شهادت شهید عجمیان به جز «آرین فرزام نیا»، توسط دیوان عالی کشور تایید و قطعی شد.

گفتنی است، پیشتر نیز احکام اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی براساس حکم دادگاه اجرا شده بود. صدور و اجرای احکام اعدام سید محمد حسینی و محمدمهدی کرمی به اتهام «افساد فی الارض» بوده است، اما نقش و دخالت موثر آن‌ها در شهادت سید روح الله عجمیان نیز محرز بوده است. بدین نحو که در گواهی پزشکی قانونی آمده است علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است.

براساس محتویات پرونده، «سیدمحمد حسینی» به ایراد ضربات متعدد با چاقو به شکم شهید اقرار کرده است و علاوه بر وجود فیلم و تصاویر حمل چاقو از سوی ایشان، برخی از شهود و مطلعین و بسیاری از متهمان نیز از جمله «محمدمهدی کرمی» به ایراد ضربات متعدد (پنج تا شش ضربه) به شهید با چاقو توسط سیدمحمد حسینی اذعان داشتند و نحوه آن را با ذکر جزئیات تشریح نمودند، همچنین طبق فیلم‌ها و تصاویر موجود و اقاریر مکرر محمدمهدی کرمی در مراحل مختلف رسیدگی، نامبرده نیز در مقاطع مختلف ضربات متعددی از جمله با سنگ، لگد و کفش به نقاط مختلف از جمله پهلوی شهید وارد کرده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: