کد خبر: ۳۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 21
هنگامی که سردرد دارید، غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا دوباره احساس بهتری داشته باشید و غذاهایی وجود دارند که اوضاع را بدتر می کنند.

شفا آنلاین>سلامت>در این لیست چهار ماده غذایی سالم و ساده آورده شده است تا آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و سردردهای کلافه کننده را به راحتی تسکین دهید.

به گزارش شفا آنلاین:هنگامی که سردرد دارید، غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا دوباره احساس بهتری داشته باشید و غذاهایی وجود دارند که اوضاع را بدتر می کنند. دانستن اینکه چه بخورید یکی از راه هایی است که می توانید سردرد خود را کنترل کنید.

1. تخم مرغ

چه به صورت سفت، چه عسلی یا در املت، تخم مرغ یکی از غذاهایی است که ممکن است به رفع سردرد شما کمک کند.

تخم مرغ به طور طبیعی سرشار از ریبوفلاوین و ویتامین B2 است که یک ویتامین B ضروری برای رشد و عملکرد سلولی است. برخی از کارشناسان پزشکی استفاده از مکمل های ریبوفلاوین را به عنوان راهی برای جلوگیری از سردردهای میگرنی توصیه می کنند، زیرا برخی از مطالعات نشان داده اند که این مکمل برای کنترل سردرد، موثر است.

خوردن تخم مرغ همراه با صبحانه راهی عالی برای تکمیل رژیم غذایی با ریبوفلاوین به روش طبیعی است. شما می توانید تخم مرغ را با برخی از سبزیجات مورد علاقه خود مانند فلفل قرمز و کدو سبز در یک صبحانه رنگارنگ ترکیب کنید.

شما همچنین می توانید یک تخم‌مرغ آب‌پز را روی یک کاسه دانه برنج قهوه‌ای اضافه کنید یا از آن در پخت غذای مورد علاقه خود استفاده کنید.

2. هندوانه

کم آبی بدن می تواند محرک سردرد باشد، بنابراین اگر متوجه شدید که در طول روز برای نوشیدن مایعات کافی تلاش می کنید اما همچنان با کم آبی بدن روبرو هستید، چرا سعی نکنید مقداری هندوانه بخورید؟

به دلیل محتوای بالای آب و طعم شیرین آن، مقاومت در برابر یک تکه هندوانه، به خصوص در روزهای گرم تابستان، سخت است.

هندوانه مکعبی را به سالاد میوه اضافه کنید، آن را با یخ مخلوط کنید تا به سادگی از آن لذت ببرید. همچنین می توانید هندوانه را با یک سالاد خوش طعم مخلوط کنید تا یک غذای منحصر به فرد و با طراوت داشته باشید. آن را با نعناع، فتا و آجیل امتحان کنید، یا یک سالاد تابستانی غذاهای دریایی را با هندوانه، آووکادو، میگو و گشنیز درست کنید.

3. لوبیا دریایی

لوبیا دریایی (در کنار لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود و عدس) بخشی از خانواده حبوبات هستند. حبوبات مانند لوبیا دریایی منبع عالی منیزیم هستند، یکی از مواد مغذی که به بدن در تنظیم عملکرد ماهیچه ها، سطح قند خون، فشار خون و عملکرد اعصاب و سایر موارد کمک می کند.

برخی از مطالعات سطوح پایین منیزیم را در خون و سایر بافت‌های افرادی که از میگرن رنج می‌برند نشان داده‌اند و نشان می‌دهند که مکمل‌های منیزیم می‌توانند به کاهش دفعات ابتلا به سردردهای میگرنی کمک کنند.

با یک سوپ لوبیا دریایی، به رژیم غذایی خود منیزیم اضافه کنید تا از فواید بی نظیر آن استفاده کنید. لوبیا دریایی همچنین وقتی به یک تابه صبحانه همراه با گوجه فرنگی و تخم مرغ اضافه می شود، در روغن و سرکه مرینیت می شود و روی سالاد سرو می شود، یا با لوبیا سفید مخلوط می شود که می توانید با کراکر یا سبزیجات خرد شده مورد علاقه خود از آن لذت ببرید.

4. بادام

آجیل و دانه ها، مانند بادام فواید بی شماری برای بدن دارند. آنها را به‌عنوان میان‌وعده در کیفتان داشته باشید، بادام‌ها نه تنها بادام منبع عالی منیزیم است، بلکه سرشار از ویتامین E، فیبر، بیوتین و کلسیم است و ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

اگر از بادام ساده خسته شده اید، می توانید سعی کنید بادام های خرد شده را به سالاد خود اضافه کنید، از آرد بادام به عنوان یک جایگزین بدون گلوتن در محصولات پخته شده مورد علاقه خود استفاده کنید یا آنها را در دستور پخت گرانولا مخلوط کنید.

اگر در خانه غذاساز دارید، می‌توانید به راحتی کره بادام را خودتان درست کنید که به راحتی روی نان تست یا با تکه‌های سیب پخش شده و یک میان وعده خوشمزه می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

متأسفانه، در مورد غذاهایی که برای جلوگیری از سردرد باید از آنها پرهیز کرد، هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد، زیرا محرک های غذایی، به ویژه در مورد سردردهای میگرنی، می تواند در هر فردی متفاوت باشد.

در حالی که ممکن است اشاره به غذاهای خاص به عنوان محرک های قطعی میگرن دشوار باشد، غذاهای خاصی وجود دارند که ممکن است در تحریک سردردهای میگرنی نقش داشته باشند. برخی از غذاهایی که این لیست را تشکیل می دهند عبارتند از:

  • شکلات
  • محصولات لبنی
  • پنیرهای کهنه
  • گوشت به دلیل غلظت تیرامین
  • لوبیا پخته مانند باقلا،
  • نیترات ها و نیتریت های موجود در برخی از گوشت های فرآوری شده
  • آسپارتام

با این حال، ارتباط مطلقی بین این غذاها و سردرد وجود ندارد. با پزشک خود در مورد تجربه خود در مورد سردرد از جمله میگرن صحبت کنید تا بفهمید که آیا غذاهای خاص در رژیم غذایی شما ممکن است مقصر باشد یا خیر.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: