کد خبر: ۳۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 18
به گفته ماگدالنا کوالکووسکا از مسئولان باغ وحش پلوک، پلنگ‌های ایرانی در ماه ژوئیه متولد شدند، اما کارگران باغ وحش نمی‌خواستند برای مادر ایجاد مزاحمت کنند از این رو اطلاعات مربوط به تولد آن‌ها فاش نشد.
شفا آنلاین>باغ وحش شهر پلوک در مرکز لهستان، تولد دو توله پلنگ ایرانی را جشن می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین:این توله پلنگ‌های نر، از نادرترین زیرگونه‌های پلنگ در جهان هستند. باغ وحش پلوک در وبسایت خود از علاقه‌مندان خواسته تا برای توله‌ها اسم انتخاب کنند.

پلنگ ایرانی یکی از کمیاب‌ترین زیرگونه‌های پلنگ است که در ۳۸ باغ وحش در اروپا پرورش داده می‌شود. توله‌هایی که در باغ وحش پلوک به دنیا آمدند دوقلو هستند.

باغ وحش پلوک تاکید کرد که مادر دو توله پلنگ ایرانی، سولاخات ۹ ساله، اگرچه کاملاً مخفیانه، محتاط و حتی بی اعتماد است، بسیار خوب کار می‌کند. او از فرزندانش مراقبت می‌کند، غذا می‌دهد و با دقت بسیار محافظت می‌کند.

به گفته ماگدالنا کوالکووسکا از مسئولان باغ وحش پلوک، پلنگ‌های ایرانی در ماه ژوئیه متولد شدند، اما کارگران باغ وحش نمی‌خواستند برای مادر ایجاد مزاحمت کنند از این رو اطلاعات مربوط به تولد آن‌ها فاش نشد.

وی افزود: پس از اولین مراجعه دو بچه پلنگ ایرانی به دامپزشک جنسیت آن‌ها را تعیین کردیم. معلوم شد هر دو نر هستند. آن‌ها خز کرکی زیبا و چشمان آبی دارند. به زودی ما فراخوانی را برای تعیین نام آن‌ها اعلام خواهیم کرد.

ماگدالنا اضافه کرد که توله‌ها هنوز هم سعی می‌کنند تا حد امکان به مادرشان نزدیک شوند. پدر این توله ها، باراک ۱۴ ساله است که در ابتدای سال جاری از باغ وحشی در سوئد به پلوک آمد.

وی تاکید کرد که در حال حاضر پلنگ ایرانی در ۳۸ باغ وحش در اروپا پرورش داده می‌شود و در سال گذشته توله این حیوانات تنها سه مورد از آن‌ها - در جمهوری چک، مجارستان و در پلوک لهستان - متولد شدند.

به گفته باغ وحش پلوک، پلنگ ایرانی در معرض خطر انقراض قرار دارد که تحت پوشش برنامه حفاظت از حیوانات اروپایی قرار دارد. همچنین یکی از نادرترین زیرگونه‌های پلنگ است. در شرایط طبیعی، این حیوانات در ایران، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و داغستان از جمله مناطق کوهستانی تا ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا زندگی می‌کنند. طول عمر آن‌ها حدود ۲۰ سال است.

باغ وحش پلوک لهستان اعلام کرد: ما صمیمانه شما را به بازدید از پلنگ‌های جوان دعوت می‌کنیم، زیرا هر روز آن‌ها زمان بیشتری را در محوطه می‌گذرانند.

باغ وحش پلوک در سال ۱۹۵۱ بر روی یک تپه‌ای زیبا و بلند ساخته شد. این باغ وحش حدود ۱۵ هکتار وسعت دارد. حدود ۷۵۰۰ جانور و بیش از ۵۸۰ گونه در آنجا زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: