کد خبر: ۳۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 18
چگونه بمباران عشق را در یک رابطه تشخیص می دهید؟ به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چرا بمباران عشقی بسیار خطرناک است و درک کنید که چگونه علائم را شناسایی کنید.

شفا آنلاین>سلامت>رابطه جدید یک دفعه زیادی گل میکند زیرا شریک زندگی شما را با هدایا، تعارف، محبت و وعده های آینده مشترک پر می کند. سپس ناگهان همه چیز تغییر می کند. جایی که شریک زندگی شما زمانی مراقب و مراقب بود، اکنون دور و سرد هستند و شما به این فکر می کنید که آیا احساسات آنها واقعی بوده است؟

به گزارش شفا آنلاین:چگونه بمباران عشق را در یک رابطه تشخیص می دهید؟ به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چرا بمباران عشقی بسیار خطرناک است و درک کنید که چگونه علائم را شناسایی کنید.

بمباران عشقی یک روش دستکاری عاطفی است که اغلب به آغاز یک رابطه ناسالم، سمی یا سوء استفاده کننده منجر میشود . کسی که از این تاکتیک استفاده می کند معمولاً این کار را برای جلب توجه سریع انجام می دهد تا بتواند سریعتر و راحت تر او را کنترل کند. کسانی که عاشق بمباران شریک خود هستند، اغلب ویژگی های خودشیفتگی را نشان می دهند.

افرادی که دارای ویژگی های خودشیفتگی هستند دارای ویژگی های زیر هستند:

    مشغول شدن به خواسته ها و نیازهای خود.
    داشتن احساس غرور و برتری.
    نشان دادن بی حوصلگی با افراد و موقعیت هایی که آنها را بی اهمیت می دانند.

بمباران عشقی باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود، رابطه و آینده خود با شریک زندگی تان داشته باشید. شریک زندگی شما از این مرحله - اغلب در ابتدای رابطه - برای از بین بردن دفاع شما و یافتن راه هایی برای اعمال کنترل بر رابطه و در نهایت اعمال کنترل بر شما استفاده می کند.

نشانه های بمباران عشق چیست؟

اگر مورد بمباران عشقی قرار می گیرید، علائم ممکن است برای دیگران بیشتر از شما قابل توجه باشد. دلیلش این است که در این مرحله، شما احساس می‌کنید خاص و درک شده توسط شریکتان دیده می‌شوید. در همین حال، دوستان و خانواده ممکن است نگران این باشند که عشق جدید شما خیلی سریع پیش می رود یا وسواس گونه رفتار می کنید. نمونه های بمباران عشقی ممکن است به این صورت باشد:

    به نظر می رسد شریک زندگی شما بیش از حد خوب باشد. آنها ممکن است به شما بگویند که تمام زندگی خود را منتظر شما بوده اند، شما نیمه دیگرشان هستید یا مدت کوتاهی پس از ملاقات عاشق شما شده اند.
    به نظر می رسد که شریک زندگی شما همه علایق شما را دارد یا با همه نظرات شما موافق است.
    شریک زندگی شما می خواهد در ارتباط دائمی با شما باشد.
    وقتی می خواهید با دیگران (حتی خانواده) وقت بگذرانید، ممکن است شریک زندگی شما به طور غیرمنطقی حسادت کند .
    فرد ممکن است کارهای بزرگی انجام دهد مثلا هدایای گران قیمت در اوایل رابطه برای شما بخرد.

یک نشانه پنهان تر از بمباران عشق چیزی است که بعدا می آید: کاهش ارزش. وقتی شریک عشقی شما با شما رابطه برقرار می کند، ممکن است کسل، عصبانی و بدخلق شود. آنها ممکن است به شما توهین کنند، شما را تحقیر کنند یا حتی شما را مورد آزار فیزیکی قرار دهند. اگر این اتفاق افتاد، ممکن است سعی کنید آن را ترک کنید. در این مرحله، شریک زندگی شما طلسم را روشن می کند و مرحله بمباران عشق را دوباره آغاز می کند تا شما را دوباره به دست آورد.

آیا بمباران عشقی نوعی سوء استفاده است؟

سوء استفاده عاطفی باعث تحقیر، توهین، ترس و عدم اطمینان از درک خود از رویدادها می شود. اگر شریک زندگی شما قصد دارد این احساس را در شما ایجاد کند، این سوء استفاده است. نگاهی به تفاوت بین ابراز عشق و استفاده از بمباران عشقی برای به دست آوردن کنترل بیندازید:
ابراز عشق کردن

برخی افراد نسبت به دیگران بازتر و ابراز محبت خود هستند. علائم زیر ممکن است ابراز عشق بیش از حد باشد، اما آنها پرچم قرمز نیستند زیرا برای کنترل شریک زندگی نیستند.

    بمباران عشق به شریک زندگی با تعارف یا هدایا در ابتدای رابطه
    از ظاهر، استعداد یا شخصیت شما پیش دیگران تعریف می کند
    می خواهد همیشه با شما صحبت کند یا با شما ملاقات کند

بمباران عشقی کردن :

بمباران عشقی به عنوان سوء استفاده از "دوستت دارم" مطرح میشود. مرز بین ابراز صادقانه و بیش از حد عشق و بمباران عشق همیشه مشخص نیست. در زیر چند نمونه از بمباران عشقی برای به دست آوردن کنترل شریک زندگی آورده شده است.

    قبل از ایجاد یک رابطه مستحکم، خواستار وقت، محبت و وفاداری شریک است
    اعلام اینکه شما نیمه دیگر آنها هستید و اینکه اجازه نمی‌دهند وقت خود را با دیگران بگذرانید - یا حسادت کردن در هنگام انجام این کار
    گفتن اینکه آنها شما را بهتر از خودتان می شناسند

گرفتار شدن در چرخه بمباران عشقی به چه معناست؟

اگر در رابطه‌ای گرفتار شده‌اید که چنین چرخه‌هایی از سوء استفاده را نشان می‌دهد، ممکن است خارج شدن از آن بسیار دشوار باشد. شاید بعد از پایان مرحله بمباران عشقی، رنگ واقعی همسرتان را ببینید، اما درست زمانی که وسایلتان را جمع می‌کنید تا آنجا را ترک کنید، آنها شروع به عذرخواهی از شما می‌کنند، چاپلوسی می‌کنند و دوباره می‌گویند که چقدر برای او عالی هستید. به طور خلاصه، آنها چرخه را از نو شروع می کنند.

اگر تصمیم بگیرید که آنها را ببخشید و با آنها بمانید، ممکن است در چرخه بمباران عشق گرفتار شوید. همه روابط فراز و نشیب های خود را دارند و بسیاری از زوج های سالم حتی چندین بار در روز با هم بحث می کنند. با این حال، این به طور قابل توجهی متفاوت است. روابط سالم بر پایه اعتماد، احترام و عشق بنا می شود. بمباران عشق - و چرخه ای که معمولاً به دنبال آن می آید - عشق نیست.
راهبردهای مقابله با بمباران عشقی چیست؟

ممکن است مشاهده نشانه هایی از رفتارهای دستکاری یا توهین آمیز در شریک زندگی تان دردناک باشد. در این شرایط سه انتخاب دارید:

در رابطه بمانید. ماندن با کسی که بیشتر از ارتباط صادقانه به دستکاری متکی است، گزینه سختی است. اگر تصمیم به انجام کاری ندارید، چرخه بمباران عشق، و بی ارزش کردن شما، و تلاش برای به دست آوردن مجدد شما در صورت تهدید به ترک، احتمالا ادامه خواهد داشت.

رابطه را ترک کنید. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا ترک یک رابطه به نفع شماست یا خیر. با یک دوست نزدیک، یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد یا مشاوری که تجربه کار با بمباران عشقی در روابط را دارد، صحبت کنید. کارشناسان توصیه نمی کنند که در مشاوره رابطه با شریک زندگی خود در صورت سوء استفاده عاطفی شرکت کنید.

به شریک زندگی خود حد و مرز بدهید. این امکان وجود دارد که شریک زندگی شما از تاکتیک های ارتباطی سمی استفاده کند زیرا در محیطی بزرگ شده اند که بمباران عشقی یا نداشتن مرزهای سالم رایج بوده است. با این حال، اجازه ندهید که شریک زندگی تان از دوران کودکی دشوار به عنوان بهانه ای برای انجام رفتارهای سمی استفاده کند. از آنها بخواهید که این رفتار را متوقف کنند و آنها را تشویق کنید تا در صورت نیاز کمک بگیرند.

احساس خود را به وضوح بیان کنید و از جملاتی استفاده کنید که با "من" شروع می شوند تا احتمال تبدیل شدن گفتگو به مشاجره را به حداقل برسانید. اجازه دهید شریکتان بداند که چرخه بمباران عشقی را تحمل نمی کنید و در صورت نقض مرزی که شما تعیین کرده اید، آماده باشید که گفتگو، اتاق یا رابطه را ترک کنید.

بمباران عشقی نشانه یک مشکل اساسی جدی تری در رابطه است. آیا رفتار همسرتان با شما از این الگو پیروی می کند؟

اگر چنین است، باید در نظر بگیرید که آیا این رابطه زندگی شما را بهتر می کند یا خیر. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به سمت روابط سالم تر و رضایت بخش تر حرکت کنید که در آن هر دو طرف قادر به برقراری ارتباط بدون توسل به دستکاری باشند. / سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: