کد خبر: ۳۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 16
روزانه ۷ تا ۱۰نفر در کشور به‌دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوند، جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی هر دو ، سه ساعت یک نفر! این آمار سالانه می‌شود ۳هزار نفر؛ یعنی سالانه ۳هزار نفر در کشور به‌دلیل نرسیدن عضو پیوندی می‌میرند؛ این در حالی است که سالانه ۵ تا ۸هزار نفر در ایران به‌دلیل مرگ مغزی فوت می‌کنند که فقط هزار نفر از آنان به مرحله اهدای عضو می‌رسند.
شفا آنلاین>سلامت>هر ۱۰دقیقه، یک نفر در ایران به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شود. هر ۲ساعت، یک بیمار نیازمند پیوند عضو، جان خود را به‌دلیل نرسیدن عضو پیوندی از دست می‌دهد. همچنین در هر ۱۲ساعت، یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی برمی‌گردد. هر فرد مرگ‌مغزی می‌تواند جان ۸بیمار نیازمند را نجات دهد؛ این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به اهدای اعضای عزیزان مرگ‌مغزی شده خود رضایت نمی‌دهند و یک دلیل مهم آن، این است که نمی‌توانند و نمی‌خواهند باور کنند که عزیزشان برای همیشه از دست رفته است و همچنان امید بازگشت او را به زندگی دارند. 
به گزارش شفا آنلاین:در این شرایط، روزانه ۷ تا ۱۰نفر در کشور به‌دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوند، جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی هر دو ، سه ساعت یک نفر! این آمار سالانه می‌شود ۳هزار نفر؛ یعنی سالانه ۳هزار نفر در کشور به‌دلیل نرسیدن عضو پیوندی می‌میرند؛ این در حالی است که سالانه ۵ تا ۸هزار نفر در ایران به‌دلیل مرگ مغزی فوت می‌کنند که فقط هزار نفر از آنان به مرحله اهدای عضو می‌رسند./همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: