کد خبر: ۳۳۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 15
تنها افرادی که دانش آموخته رشته فیزیوتراپی از دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور و دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور هستند به لحاظ علمی و قانونی می‌توانند در این حیطه فعالیت داشته باشند.
شفا آنلاین>سلامت>همایون آبائی، مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران بیان داشت: فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که از درمان‌های دستی گرفته تا ورزش‌های درمانی و استفاده از دستگاه‌های تخصصی الکتروتراپی و درای نیدلینگ(سوزن خشک) والکترو آکوپانکچر و دیگر مواردی که در کوریکولوم آموزشی رشته فیزیوتراپی لحاظ شده را شامل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران ابراز کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو از بی اطلاعی مردم عزیزمان سوء استفاده کرده و با دخالت غیر قانونی درامر درمان و تبلیغات وسیع در فضاهای مجازی باعث خسارات سنگین جانی و مالی به بیماران می‌شوند.

آبایی افزود: اخیرا هم متاسفانه تعدادی از فارغ التحصیلان یکی از رشته‌های غیر مرتبط توانبخشی که حق دخالت در درمان‌های فیزیوتراپی ندارند تحت تاثیر تبلیغات اغوا کننده فردی و شرکت در کارگاه‌های غیر قانونی و اخذ گواهی‌های غیر مجاز که به هیچ عنوان صرف شرکت در این کارگاهها مجوز استفاده از روشها و تجهییزات فیزیوتراپی نیست اقدام به استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی می‌کنند که کاملا خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران با جدیت تمام از طریق سازمان نظام پزشکی و دیگر مجاری قانونی با این افراد برخورد خواهد کرد.

مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: در خاتمه بار دیگر به هموطنان عزیز هشدار می‌دهیم در هنگام مراجعه فردی برای درمان فیزیوتراپی به منزلشان کاملا هوشیار بوده و از فیزیوتراپیست بودن فرد با اخذ کارت نظام پزشکی یا عضویت انجمن فیزیوتراپی اطمینان حاصل کنند و در مراجعه به مراکز درمانی هم دقت کافی را به عمل آورند تا درمان فیزیوتراپی خود را به فرد غیر فیزیوتراپیست نسپارند./فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: