کد خبر: ۳۳۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 15
علاوه بر ۱۳ هزار نیروی کادر درمان که در اربعین حسینی به مردم خدمات رسانی می‌کنند؛ هر چقدر هلال احمر نیز تقاضا کند ما نیروی انسانی را تامین می‌کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ­۱۸۰ مرکز بیمارستانی در تمام استان‌های مجاور و کل کشور برای اربعین آماده خدمت رسانی هستند و برای اولین بار امکان اعمال جراحی پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان‌های عراقی در اربعین حسینی فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین:بهرام عین اللهی در نشست سلامت اربعین در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه سال گذشته پیش بینی‌هایی را انجام دادیم که بتوانیم وضعیت مناسبی را از نظر بهداشت و درمان زائران حسینی ایجاد کنیم.

وی افزود: اولین و مهمترین اقدام ما این است که بیمارستان بسیار مجهزی را در پایانه شلمچه با نام بیمارستان شهید قاسم سلیمانی ایجاد کردیم و با توجه به اینکه ۸۰ درصد زائران ما از دو مرز شلمچه و مهران عازم کربلا می‌شوند یک مرکز بیمارستانی دیگر هم در پایانه مهران تاسیس کردیم.
 
وزیر بهداشت گفت: در مرز خسروی یک طبقه مرکز درمانی مجهز آماده کردیم و مراکز عقبه بیمارستانی هم در ایلام و آبادان خرمشهر در حالت آماده باشند تا خدمات کاملی به زائران اربعینی بدهند.
 
وی از اعزام ۳۷۰ آمبولانش به منطقه برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۳۸ اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخته که به عنوان یک بیمارستان متحرک است برای کمک آماده شده است.
 
عین اللهی با اشاره به گرمای هوای امسال از امکان مسمومیت غذایی و گرما زدگی در بین زائران خبر داد و افزود: ماموران بهداشت در تمام پایانه‌ها مستقرند و به زائران توصیه می‌کنیم در گرما بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ عصرپیاده روی نکنند و مایعات فراوان بنوشند.
 
وی تاکید کرد: علاوه بر ۱۳ هزار نیروی کادر درمان که در اربعین حسینی به مردم خدمات رسانی می‌کنند؛ هر چقدر هلال احمر نیز تقاضا کند ما نیروی انسانی را تامین می‌کنیم.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: انتظار داریم صدا و سیما پیام‌های بهداشتی و مراقبتی را به زائران برساند و همچنین استودیو سلامتی در مهران و شلمچه مستقر است تا به طور دائم پیام‌های سلامتی بدهد تا مردم غذا‌های مانده و مسموم نخورند.
 
عین اللهی در خصوص دیپلماسی سلامت در فرصت اربعین گفت: برای اربعین حسینی هماهنگی‌های خوبی با وزیر بهداشت عراق انجام دادیم تا همه امکانات کشور عراق در اختیار زائران ما قرار بگیرد. از ۳ بیمارستان به صورت مشترک در مسیر زائران استفاده می‌کنیم و برای اولین بار امکان اعمال جراحی پزشکان متخصص ما در بیمارستان‌های عراقی فراهم شده تا اگر نیاز شود از تخصص پزشکان حاذق ایرانی برای اعمال جراحی در بیمارستان‌های عراق استفاده شود.
 
وی در خصوص مراقبت از مرز‌های شرقی با توجه به عبور زائران افغان هندی و پاکستانی از این مرز‌ها گفت: مرز‌های شرقی کشور به طور خاص توسط نیرو‌های کارآمد مراقبت و رصد می‌شوند و زائران خارجی را از نظر واکسیناسیون بررسی می‌کنند و در صورت علائم مشکوک آزمایش‌های لازم انجام می‌شود. / صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: