کد خبر: ۳۳۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 14
قرار بود که آزمون استخدامی وزارت بهداشت در مردادماه امسال برگزار شود اما باتوجه به این که هنوز آزمون استخدامی برگزار نشده، هنوز جذب نیرو صورت نگرفته است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره چرایی‌عدم تحقق وعده جذب پرستاران در وزارت بهداشت توضیح و هشدار داد: نظام سلامت از کمبود مزمن نیروی پرستاری رنج می‌برد. 
به گزارش شفا آنلاین:عباس عبادی درباره وعده وزارت بهداشت مبنی بر جذب ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت اظهار کرد: قرار بود که آزمون استخدامی وزارت بهداشت در مردادماه امسال برگزار شود اما باتوجه به این که هنوز آزمون استخدامی برگزار نشده، هنوز جذب نیرو صورت نگرفته است. 
وی افزود: در دوره‌های قبلی مجوز برگزاری آزمون استخدامی از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شد اما اخیراً سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز بخشی از این کار را برعهده دارد؛ وزارت بهداشت آماده برگزاری آزمون بوده است اما لزوم هماهنگی بین دستگاه‌ها منجر به تأخیر در زمان برگزاری آزمون شده است. معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: البته موضوع استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت همچنان پابرجاست و معمولاً حدود ۵۰ درصد این ظرفیت (حدود ۱۲ هزار نفر) مربوط به استخدام گروه پرستاری است. 
عبادی با بیان این‌که در حوزه آموزش رشد قابل توجهی در جذب دانشجو داشته‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای دهه ۹۰ سالانه حدود ۳۰۰۰ نفر دانشجو در رشته پرستاری پذیرش می‌شدند که این ظرفیت در سال گذشته به ۹۰۰۰ نفر و در سال جاری به ۱۰ هزار نفر رسیده است. باتوجه به کمبودی که در سنوات گذشته داشتیم امکان افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو وجود دارد، البته در عین حال باید برای جذب این دانشجویان نیز تدابیری اندیشیده شود./آفتاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: