کد خبر: ۳۳۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 11
پورچا وودراف سومین فردی است که در سال‌های اخیر به اشتباه توسط پلیس دیترویت آمریکا دستگیر شده و دلیل این اشتباه هم خطای نرم‌افزار هوش مصنوعی بوده است.
شفا آنلاین>برنامه تشخیص چهره سابقه‌ای طولانی و دردسرساز در تشخیص اشتباه چهره افراد به ویژه در جمعیت غیرسفیدپوست دارد. مورد اخیر مربوط به زنی می‌شود که در هنگام دستگیری هشت ماهه باردار بود. طبق گزارش نیویورک تایمز، افسران اداره پلیس دیترویت آمریکا به اشتباه پورچا ووداف را به اتهام سرقت ماشینی که مرتکب نشده بود، برای یازده ساعت دستگیر و بازداشت کردند.

به گزارش شفا آنلاین:این اتفاق در روز شانزدهم فوریه رخ داد و وکلای خانم وودراف در روز سوم آگوست علیه پلیس دیترویت شکایتی را تنظیم کردند. در شرایطی که خانم وودراف باردار بود و تاکید داشت که به خاطر شرایط فیزیکی بارداری‌اش نمی‌تواند مرتکب چنین سرقتی شود، شش نیروی پلیس مقابل همسایه‌ها و دو تا از فرزندانش به او دستبند زدند و سپس او را دستگیر کردند و موبایل او را برای یافتن شواهد و سرنخ‌های بیشتر ضبط کردند.

نکته عجیب اینجاست که زنی که در فیلم سرقتی که در روز ۲۹ ژانویه انجام شده بود، مشاهده می‌شود، به وضوح باردار نبوده.

همان شب دستگیری، وودراف با ضمانت ۱۰۰ هزار دلاری آزاد شد و طبق این دادخواست کمتر از یک ماه بعد، اتهامات او به دلیل شواهد ناکافی توسط قاضی رد شد.

این اولین بار نیست

البته تاثیر چنین اشتباهاتی در اتکای پلیس به نرم‌افزار تشخیص چهره در چنین مواردی، سابقه به مراتب طولانی‌تری دارد. وودراف در آن زمان دچار اسپاسم کمر شد و به دلیل کم آبی بدنش بعد از خروج از مقر پلیس، به بیمارستان مراجعه کرد.

فیل مایور، وکیل ارشد کارکنان ACLU در میشیگان آمریکا دراین باره گفت:« این نگران‌کننده است که دپارتمان پلیس دیترویت از عواقب مخرب استفاده از تکنولوژی معیوب تشخیص چهره در دستگیری افراد مطلع است و همچنان به این سیستم اتکا می‌کند.»

طبق گزارش‌های منتشره، خانم وودراف ششمین فردی است که به اشتباه و به دلیل عدم دقت سیستم تشخیص چهره توسط پلیس متهم شده است و عجیب اینجاست که در هریک از شش مورد، فردی که به اشتباه متهم شده، سیاه‌پوست بوده است. وودراف اولین زنی است که چنین تجربه تلخی داشته. در سال ۲۰۲۰ بود که یک مرد در اتفاقی مشابه و به دلیل اشتباه سیستم تشخیص چهره توسط پلیس دیترویت دستگیر شده بود و از دپارتمان پلیس شکایت کرد. در سال‌های اخیر این سومین دستگیری غیرقانونی توسط پلیس دیترویت است.

police.jpg

مایور در این باره ادامه داد:« همانطور که در تجربه هولناک خانم وودراف می‌بینیم، این دپارتمان باید به استفاده از این تکنولوژی پایان دهد. به علاوه، دپارتمان پلیس دیترویت، سوءاستفاده از این تکنولوژی را پنهان می‌کند و افرادی که حقوق آنها نقض شده را مجبور می‌کند تا تخلفات خود را افشا کنند.»

از سوی دیگر جیمز ایی.وایت رئیس پلیس دیترویت دراین باره نوشته:« ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم؛ اما به دلیل نیاز به تحقیقات بیشتر در حال حاضر نمی‌توانیم توضیحات بیشتری ارائه دهیم.»

نتایج اسکن صورت به شکلی مغرضانه و در موارد مشابه به مجریان قانون محدود نمی‌شوند. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ بود که کارکنان یک پیست اسکیت محلی در دیترویت با استفاده از همین تکنولوژی یک نوجوان سیاهپوست را با فردی که قبلا از حضور در این پیست منع شده بود اشتباه گرفتند و در بسیاری از مکان‌های عمومی، مسئولان از تکنولوژی تشخیص چهره برای نظارت و بیرون راندن افرادی که با ممنوعیت‌هایی مواجه هستند استفاده می‌کنند./خبر آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: