کد خبر: ۳۳۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 10
کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال 1392 با دیدن اطلاعیه‌‌ای از سوی این دانشگاه به امید رهایی از مستأجری و خانه‌دار شدن در پروژه‌ای به نام پارمیس و پارمیدا ثبت‌نام کردند، اما امروز پس از گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز بلاتکلیف هستند و کسی پاسخگویشان نیست.
شفا آنلاین>کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیرلز ۱۰ سال پیش به امید خانه‌دار شدن در پروژه‌ای به‌نام پارمیس و پارمیدا ثبت‌نام کردند اما امروز این پروژه نه تنها تعیین تکلیف نشده بلکه کسی نیز پاسخگوی سرمایه‌های از دست رفته متقاضیان هم نیست.

به گزارش شفا آنلاین:یکی از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که تمایلی به انعکاس نام خود نداشت در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره ماجرای این مسکن‌ها اظهار کرد: در سال 1392 طبق اطلاعیه شورای رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ثبت نام پیش فروش 420 واحد آپارتمان مسکونی در بلوار فردوسی صدرا، به‌نام پروژه پارمیس و پارمیدا، عده ای از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز که اکثرا کارمند عادی و فاقد مسکن بودند به امید خانه دار شدن در این پروژه ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: پرسنل مبلغ پیش پرداخت و اقساط را پرداخت نموده و تاریخ تحویل اسفند 1394 بود اما با اتمام سال 94 مشخص شد که هیچ گونه پیشرفتی در پروژه حاصل نشده و با شکایت از فروشنده کارها پیگیری شد.

این کارمند اضافه کرد: فروشنده به زندان افتاد که بعد از 2 سال آزاد شد، ولی پروژه همچنان تعطیل بوده و هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: حال بعد از گذشت ۱۰ سال پیگیری در دادگاه و دادسرا، این پرسنل بیچاره هستند که هر روز اجاره مسکن گران تر می‌شود و هیچ کس هم در دادگاه و دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی آنها نیست.

این کارمند دانشگاه عنوان کرد: این در حالی است که مسوولین وقت دانشگاه در شورای رفاهی و امور حقوقی و حتی ریاست دانشگاه تا کنون قدمی برای حل مشکل برنداشته اند.

این مطالبه را از استاندار فارس که سابقا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است، پیگیری کردیم.

تعاونی، متخلف بود

محمدهادی ایمانیه در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این موضوع مربوط به مدیریت دانشگاه نبوده و نیست؛ یک تعاونی بوده که تخلفی کرده و مدت حبس خود را هم گذرانده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری این موضوع وظیفه دولت نیست، خاطر نشان کرد: با این حال من بر حسب وظیفه اخلاقی که دارم پیگیری هایی را از سوی امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل این چند صد نفر مال باخته انجام داده ام.

زمینی که تعیین تکلیف نشد

در ادامه مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ شرکت دمان سازه شیراز پروژه ای را برای احداث ۴۲۰ واحد مسکونی در شهر صدرا ارائه کرد.

کریم فرهادی گفت: متعاقب آن تعدادی از مردم و همچنین پرسنل این دانشگاه به شرکت مراجعه کرده و با پرداخت مبالغی به صورت انفرادی قرارداد پیش‌خرید اپارتمان مسکونی را منعقد کرد.

وی اضافه کرد: پس از مدتی مدیرعامل شرکت متواری شد که پس از دستگیری محکوم به رد مال و حبس شد.

مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متعاقب این رای، زمین محل اجرای پروژه به مالباختگان تعلق می گیرد اما به دلیل تعدد اعضا و اختلاف نظر بین آنها موضوع تعیین تکلیف نشد.

فرهادی اضافه کرد: تا اینکه اخیرا اعضا نمایندگانی را تعیین کرده اند تا با همگرایی و انتخاب وکیل با پیگیری‌های اداری موضوع را تعیین تکلیف نمایند.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه دانشگاه و هیچ نهاد دولتی سمتی در این دعوی نداشته و امکان ورود مستقیم به موضوع هم وجود ندارد، اما همواره از احقاق حقوق مالباختگان حمایت شده و امیدواریم با همدلی اعضای پروژه و عنایت مدیران استان این مشکل چندین ساله حل شود.

به صورت منطقی قول و درج اطلاعیه می‌بایست بر اساس امکانات و توانایی‌‌های ممکن و به صورت تضمین شده باشد و پس از اطمینان از قابلیت اجرای صحیح، به اطلاع ذی‌نفعان برسد.

در حالی که وعده ساخت بیش از 400 واحد مسکونی در دل این پرسنل، امید دستیابی به سرپناه را ایجاد کرد، حال در وانفسای رشد قیمت مسکن و بحران قیمت اجاره بها امیدشان ناامید گشته که نیاز است مسوولین مربوطه به دغدغه به حق آنها پاسخ دهند و به جد پیگیر این مهم شوند./فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: