کد خبر: ۳۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 09
مصطفی ده‌مرده‌ئی از درمان نوعی بیماری پوستی ویتیلیگو (Vitiligo) با روش سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و اظهار کرد: یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری از آغاز روشی جدید برای درمان بیماری ویتیلیگو (پیسی) خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:مصطفی ده‌مرده‌ئی از درمان نوعی بیماری پوستی ویتیلیگو (Vitiligo) با روش سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و اظهار کرد: یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید مطهری این درمان را شروع کرده و آن را در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می‌دهیم.

ده‌مرده‌ئی در تشریح این بیماری عنوان کرد: عارضه ویتیلیگو (پیسی) نوعی بیماری است که در آن پوست بیمار سفید می‌شود، این بیماری از بدو تولد رخ نمی‌دهد و خودایمنی است و تاکنون درمان‌های که برای آن مطرح بوده، حاصلی نداشته است.

وی افزود: این درمان جدید نیز مؤثرترین درمان در حال حاضر محسوب می‌شود ولی با این وجود نمی‎توان به طور صددرصد تضمین نهایی درمان داد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری درباره تعداد بیماران مبتلا به این عارضه در کشور گفت: تعداد این بیماران در کشور مشخص نیست ولی تعداد زیادی از بیماران برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درمان ویتیلیگو در کشورهای بسیار پیشرفته با قیمت بسیار بالایی صورت می‎پذیرد، افزود: اگر این بیماری درمان نشود از نظر ظاهر برای فرد ایجاد ناراحتی می‌کند و بیمار از این ظاهر بر روی پوست خود گلایه خواهد داشت.

ده‌مرده‌ئی ادامه داد: این درمان با به کارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و طی دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، سلول‌ های پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی هنوز تحت پوشش بیمه نیست، گفت: بیمارستان شهید مطهری نخستین مجوز درمان پیسی را در کشور دارد و امیدواریم یک خدمت نوین در بهترین شرایط استاندارد به بیماران ویتیلیگو ارائه شود.

مدیرعامل بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری خاطرنشان کرد: امیدواریم با این درمان بتوان مشکلی از بیماران برطرف کرد و بیماران برای این درمان مجبور به سفر به کشورهای دیگر نشوند.

وی با بیان اینکه این درمان سرآغاز درمانی‌های سلولی خواهد بود، افزود: مرکز سلول‌های بنیادی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است؛ یکی از ۹ مرکز نوآوری بوده که از وزارت بهداشت مجوز دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: