کد خبر: ۳۳۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 05
در زمان افزایش قیمت مواد اولیه، کارفرما و رستوران داران امکان کار کردن ندارند و از طرفی وقتی قیمت‌ها بالاتر می‌رود، خرید غذاهای آماده در توان همه مردم نیست.

شفا آنلاین>کاهش تدریجی استقبال مردم از رستوران‌ها با گرانی مواد غذایی و قیمت تمام شده غذا در رستوران رو به افزایش است و در این شرایط بسیاری از مردم، رستوران گردی در روزهای آخر هفته و یا وعده یکبار رستوران رفتن در ماه را حذف می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:کاهش تدریجی استقبال مردم از رستوران‌ ها با گرانی مواد غذایی و قیمت تمام شده غذا در رستوران رو به افزایش است و در این شرایط بسیاری از مردم، رستوران گردی در روزهای آخر هفته و یا وعده یکبار رستوران رفتن در ماه را حذف می‌کنند.

ریزش مشتریان فست فود ها، سوپر مارکتی و دیگر اقلام پروتئینی، تجربه کسادی و نبود مشتری را برای بسیاری از رستوران داران هم رقم زده است و این درحالی است که بسیاری به جای رفتن به رستوران، به غذاهای ارزان قیمت و گاها بی کیفیت روی آورده‌اند که جنبه تهدید بهداشت و سلامت آن جای بررسی دارد.

نگاهی به منوی غذایی رستوران‌های نه چندان تراز اول شهر، نشان از گرانی شدید اقلام عرضه شده دارد و در این شرایط حتی رستوران‌های پررونق سال قبل نیز در کسادی مشتری به سر می‌برند و حتی ترفند غذاهای نیم پرسی و یا پیتزاهای برشی برای جذب مشتری با استقبال چندانی روبرو نشده است.

شیراز یکی از شهرهایی است که علاقه مردم آن به رستوران گردی و فست فود، زبانزد است و براساس آمارهای رسمی بیش از یک هزار واحد پیتزا و اغذیه فروشی در این شهر فعالیت دارند. اما گرانی و افزایش قیمت‌های مواد اولیه و در نهایت گران شدن محصول نهایی، منجر به کاهش مشتری این مغازه‌ها شده است.

آنطور که نایب رئیس اتاق اصناف فارس و رئیس اتحادیه پیتزا و اغذیه فروشان شیراز می‌گوید: مشتری این واحدهای صنفی به کمتر از یک سوم رسیده است.

محمدرضا احمدپناه با اشاره به اینکه مردم شیراز حدودا یک سال است که از لحاظ خرید مواد غذایی آماده مانند پیتزا به مشکل خورده‌اند، عنوان می‌کند: این شرایط منجر شده است که این افراد به غذاهای ارزان قیمت مانند کتلت، فلافل، سیب زمینی، سالاد و... رو بیاورند و گروه‌هایی هم که از نظر مالی توان بهتری دارند، زمانی که قیمت‌ها بالا می‌رود در فاصله زمانی بیشتری به رستوران و فست فودها مراجعه می‌کنند.

وی می‌گوید: در زمان افزایش قیمت مواد اولیه، کارفرما و رستوران داران امکان کار کردن ندارند و از طرفی وقتی قیمت‌ها بالاتر می‌رود، خرید غذاهای آماده در توان همه مردم نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: