کد خبر: ۳۲۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 04
نوجوانان در چین فقط دو ساعت در روز حق استفاده از صفحه نمایش اعم از رایانه، لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت (متصل به اینترنت)، را خواهند داشت.

شفا آنلاین>اداره تنظیم قوانین سایبری در چین اعلام کرد نوجوانان سنین ۱۶ تا ۱۸ سال دو ساعت در روز و کودکان سنین ۸ تا ۱۶ سال فقط یک ساعت در روز می‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین:نوجوانان در چین فقط دو ساعت در روز حق استفاده از صفحه نمایش اعم از رایانه، لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت (متصل به اینترنت)، را خواهند داشت.

اداره تنظیم قوانین سایبری در چین یک سری پیشنهادات را ارائه کرده است. آن‌ها به نوجوانان می‌گویند چگونه باید از گوشی‌های تلفن همراه استفاده کنند. اگر شما بین ۱۶ تا ۱۸ سال داشته باشید می‌توانید دو ساعت در روز از گوشی تلفن همراه استفاده کنید. اگر هشت تا ۱۶ سال دارید می‌توانید یک ساعت در روز از آن‌ها استفاده نمایید و اگر زیر هشت سال دارید تنها هشت دقیقه می‌توانید از این ابزار‌های متصل به اینترنت استفاده کنید.

همچنین محدودیت‌هایی در زمینه اینترنت هم اعمال می‌شود. از ساعت ده شب به بعد تا ساعت شش صبح، اینترنت شما قطع می‌شود.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا چین این اقدام را انجام می‌دهد؟ کودکان زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی‌های تلفن همراه خود می‌کنند. مشکلات چشمی در حال افزایش است و استفاده از اینترنت و تلفن همراه در حال تبدیل شدن به اعتیاد است. کاری که پکن انجام می‌دهد این است که محدودیت‌های شدیدی را بر میزان استفاده شما از این ابزار‌ها اعمال می‌کند. پکن قبلا در سال ۲۰۲۱ هم این کار را انجام داده بود. آن‌ها بازی‌های آنلاین را محدود کرده و گفته بودند نوجوانان تنها می‌توانند سه ساعت در هفته بازی‌های آنلاین انجام دهند. اما آیا این محدودیت‌ها مؤثر است؟ ما به این سوال پاسخ می‌دهیم، اما نخست اجازه دهید ماهیت این مشکل را درک کنیم. مدت زمان استفاده از گوشی تلفن همراه یک موضوع مهم در میان نوجوانان محسوب می‌شود. پزشکان می‌گویند محدودیت ایده آل شامل دو ساعت در روز می‌شود، اما ساعاتی که نوجوان صرف استفاده از این وسایل می‌کنند بیش از دو ساعت است. این رقم در آمریکا حدود ۷/۵ ساعت در روز است. این رقم در هند ۷/۳ ساعت در روز است. بیش از ۶۰ درصد کودکان در هند بیش از دو ساعت را صرف استفاده از این وسایل می‌کنند. این روند شامل ایجاد مشکلاتی همانند خواب نامنظم، تغییر حالات، خوردن بیش از اندازه و خستگی می‌شود؛ بنابراین نتیجه این می‌شود: این روندی مطلوب نیست. کودکان نباید هفت ساعت در روز را صرف استفاده از این ابزار‌ها کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: