کد خبر: ۳۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 04
نظام سلامت ایران با چالش‌هایی مانند مهاجرت پزشکان، نارضایتی از تعرفه‌ها و کمبود متخصص مواجه است.
شفا آنلاین>سلامت>مهم‌تر از کمبود متخصص (که داریم)، مشکل توزیع پزشکان است. تعداد جراحان مغر و اعصاب ما در کشور نسبت به کشورهای دیگر، بسیار خوب است اما بیش از 45 درصد از آنها در شهر تهران ساکن هستند. توزیع پزشکان در کشور ناعادلانه است. 45 درصد از متخصصان ما در پنج کلانشهر ساکن هستند؛ یعنی در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد.
به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران می‌گوید: «با مشکل توزیع پزشکان متخصص در کشور مواجه هستیم. 45 درصد از متخصصان ما در پنج کلانشهر ساکن هستند. در بعضی از رشته‌های مادر مانند بیهوشی، داخلی و اطفال، زنان و زایمان با کمبود مواجه هستیم و این کمبود در آینده بیشتر هم می‌شود.»
 
نظام سلامت ایران با چالش‌هایی مانند مهاجرت پزشکان، نارضایتی از تعرفه‌ها و کمبود متخصص مواجه است.

رئیس‌زاده توضیح داد: «مهم‌تر از کمبود متخصص (که داریم)، مشکل توزیع پزشکان است. تعداد جراحان مغر و اعصاب ما در کشور نسبت به کشورهای دیگر، بسیار خوب است اما بیش از 45 درصد از آنها در شهر تهران ساکن هستند. توزیع پزشکان در کشور ناعادلانه است. 45 درصد از متخصصان ما در پنج کلانشهر ساکن هستند؛ یعنی در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد.»
 
او گفت: «در بعضی از رشته‌های مادر مانند بیهوشی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان با کمبود مواجه هستیم و در آینده بیشتر از سایر رشته‌ها کمبود خواهیم داشت. اینها رشته‌هایی هستند که همین حالا رغبت پزشکان عمومی برای ورود به آن کم شده است. ظرفیت آنها در آزمون دستیاری پر نمی‌شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: