کد خبر: ۳۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 03
دکتر محمدتقی آشوبی در گفت وگو با خبرنگاران، به وضعیت مراکز خدمات درمان ناباروری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه مرکز درمان ناباروری در استان داریم.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فعالیت سه مرکز درمان ناباروری در استان، گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ زوج نابارور را شناسایی و شناسنامه دار کردیم و روند درمان آنان جهت دریافت خدمات لازم آغاز شده است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدتقی آشوبی در گفت وگو با خبرنگاران، به وضعیت مراکز خدمات درمان ناباروری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه مرکز درمان ناباروری در استان داریم.

وی با بیان اینکه دو مرکز درمان ناباروری سطح یک در شهر رشت واقع شده و اخیرا یک مرکز را در تالش راه اندازی کردیم، افزود: این مراکز دولتی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش این مراکز در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال راه اندازی یک مرکز درمان ناباروری در لاهیجان هستیم که کارهای اولیه آن انجام شده است.

آشوبی با بیان اینکه کلیه بیمارستان های دولتی و خصوصی دارای پروانه بخش زنان و زایمان و اورولوژی نیز می توانند بخش درمان ناباروری را راه اندازی کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰۰ زوج نابارور را شناسایی و شناسنامه دار کردیم و روند درمان آنان جهت دریافت خدمات لازم آغاز شده است.

وی از پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری در بخش دولتی و ۷۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در بخش خصوصی توسط بیمه ها خبر داد و اضافه کرد: زوج های نابارور در صورت مراجعه مجددا نیز می توانند از این خدمات بهره ببرند.

رئیس علوم پزشکی گیلان هم چنین به ماده ۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر احداث خوابگاه متاهلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهار واحد دولتی آماده اسکان بوده و به زودی زمینی در مسکن مهر رشت برای احداث واحدهای متاهلی تخصیص می یابد.

وی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان را نیازمند ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دانست و بیان کرد: نیازمند اعتبارات ملی و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تکمیل این پروژه هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: