کد خبر: ۳۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 02
عضو هیئت علمی و دانشیار داروسازی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای گیاهی نیز همانند هر دارویی عوارض جانبی و پرهیزات خاص خود را دارند.

شفا آنلاین>سلامت>دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه داروهای گیاهی نیز عوارضی دارند، گفت: هر فردی با هر شرایطی و هر سن و هر نوع بیماری نباید به این بهانه که دارو گیاهی است، از آن استفاده کند، زیرا این مسئله کاملاً از نظر علمی اشتباه است.

 به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: در بعضی از شرایط خاص با داشتن بیماریهای زمینه‌ای استفاده از داروهای گیاهی منع مصرف دارد و حتی ممکن است فرد دچار مسمومیت دارویی از این گیاهان شود و عوارض جبران ناپذیری را بر جا گذارد.

فرزایی با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی باید تحت تجویز و نظر متخصصین طب سنتی انجام گیرد، گفت: به طور مثال خیلی از بیمارانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، داروهای ضد پلاکت مصرف می‌کنند و در کنار مصرف این داروهای ضدپلاکت اگر یک داروی گیاهی ضد لخته شدن مصرف کنند، با تداخل دارویی و تشدید عوارضی که ایجاد می‌کند باعث خونریزی داخلی شده و مشکل خونی شدیدی برای فرد ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری گردد. وی گفت: این تصور که مصرف داروی گیاهی بی خطر است، کاملاً غیرعلمی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: