کد خبر: ۳۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 31
مدیرعامل آسترازنکا، اعلام کرد که این شرکت داروسازی در آزمایش داروی سرطان ریه به نتایج بسیار دلگرم‌کننده‌ای دست پیدا کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت آسترازنکا اعلام کرد که آزمایش‌های آن‌ها در رابطه با داروی درمان سرطان ریه، نتایج امیدوارکننده‌ای را به‌همراه داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:مدیرعامل آسترازنکا، اعلام کرد که این شرکت داروسازی در آزمایش داروی  سرطان ریه  به نتایج بسیار دلگرم‌کننده‌ای دست پیدا کرده است.

آسترازنکا اوایل ماه جاری میلادی داده‌های موقت خود از آخرین مرحله آزمایش بالینی دارویی با نام datopotamab deruxtecan را اعلام کرد که این امر باعث شد سهام این داروساز تا 8 درصد کاهش پیدا کند. در آن زمان، سرمایه‌گذاران از اینکه نتایج آزمایش‌های شرکت با برچسب «از لحاظ بالینی معنادار» منتشر نشده بود، ناامید شده بودند. بدون این برچسب، آن‌ها تصور می‌کردند که مزایای این دارو آن‌‌طور که انتظار می‌رفت، مهم و برجسته نباشد.

حالا براساس گزارش رویترز، سوریوت بدون ارائه توضیحات بیشتر اعلام کرده که آزمایش‌های دارو دلگرم‌کننده بوده است و زمانی که نتایج کامل منتشر شوند، متوجه خواهید شد که چرا از برچسب مذکور استفاده نشده است.

مدیرعامل آسترازنکا در ادامه اضافه کرد که این شرکت از نظر آماری، نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش داروی سرطان ریه را مثبت می‌داند.

همچنین آسترازنکا اعلام کرد که به برنامه‌های خود برای ارسال داده‌های آزمایش به سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده (FDA) ادامه خواهد داد تا برخی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را کاهش دهد. علاوه‌براین، «سوزان گالبریت»، رئیس تحقیق‌وتوسعه سرطان‌شناسی این شرکت، در نشستی با تحلیلگران گفت که پاسخ FDA به داده‌ها تاکنون «دلگرم‌کننده» بوده است.

بااین‌وجود، هنوز مشخص نیست که داده‌های نهایی مربوط به این داروی سرطان ریه چه زمانی یا در کدام کنفرانس پزشکی ارائه خواهند شد. همچنین هنوز مشخص نیست که آسترازنکا چه زمانی قصد دارد برای دریافت تأییدیه دارو به تنظیم‌کنندگان ایالات‌متحده مراجعه کند.

در چند سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری درزمینه درمان سرطان انجام شده است. اخیراً محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا از شناسایی پروتئین جدیدی خبر دادند که می‌تواند با سرطان مبارزه کند. دانشمندان شرکت دارویی جانز هاپکینز نیز روشی برای بهبود عملکرد واکسن‌های mRNA پیدا کرده‌اند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: