کد خبر: ۳۲۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 31
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده‌باش مراکز درمانی برای روزهای گرم این هفته خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده، گفت: تمام مراکز درمانی در آماده باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما کرده و خنک شود و هنگامی که درجه گرما از ۴۰ عبور می‌کند، این تبادل حرارت دچار مشکل می‌شود.

کریمی ضعف، بی حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از علائم گرمازدگی دانست و بیان کرد: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود.

وی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم که چند روز آینده نیز اعلام شده گرم هستند، افراد حتی‌الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

کریمی تاکید کرد: خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان‌های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت پیدا شدن علائم شدید گرمازدگی باید فرد به اورژانس و پزشک منتقل شود.
منبع:وبدا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: