کد خبر: ۳۲۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 30
عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشدار داد:
ضعف مدیریت در حفظ منابع طبیعی امروز در قالب ورود فاضلاب به دریا، خشکی دریاچه‌ها، آتش سوزی پی درپی در جنگل‌ها، قاچاق منابع طبیعی خود را نشان داده که گاهی متولیان امر تمام این ضعف‌ها را در کمبود اعتبارات بودجه‌ای در سایه تحریم‌ها خلاصه می‌کنند.
شفا آنلاین>محمدعلی محسنی بندپی در مورد فاضلاب انسانی به دریای خزر و خلیج فارس، گفت:  معضل ورود زباله و فاضلاب به دریاهای شمالی و جنوبی کشور علاوه بر بُعد محیط زیستی، ابعاد گسترده‌تری همچون سلامت و گردشگری را در برمی گیرد.

تخریب محیط زیست به قیمت حیات بشر تمام می‌شود

به گزارش شفا آنلاین:نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ورود وزیر کشور به موضوع پسماندها و زباله‌های تنکابن، افزود: طی بازدیدی که به همراه وحیدی وزیر کشور از وضعیت زباله‌های تنکابن داشتیم، شاهد بودیم که شیرابه آنها یکجا ساکن نیستند و در جریان آب حرکت کرده و به سمت دریا سرازیر می‌شوند و در این مسیر بسیاری از محصولات کشاورزی را آلوده می‌کنند که بارها تاکید شده تخریب محیط زیست به قیمت حیات بشر تمام می‌شود.

سرطان به دلیل رشد زباله در بسیاری از استان‌ها رشد داشته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه سرطان در بسیاری از استان‌ها شیوع پیدا کرده، یادآور شد: سرازیر شدن شیرابه زباله‌ها و فاضلاب شهری و صنعتی به دریاها و رودخانه‌ها و همچنین بازگشت آن از طریق مواد مصرفی سلامتی بشر را تحت الشعاع قرار می‌دهد، برای حل مسئله زباله‌ها و پسماندها نمایندگان سوالات متعددی از وزیر کشور داشتند که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد حل آنها باشیم.

نائب رییس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شمال و جنوب کشور درگیر مسئله زباله‌ها هستند، تصریح کرد: وجود زباله‌ها در خشکی تهدید کننده سلامتی آحاد جامعه است و سرازیر شدن شیرابه‌ها به دریا بهای سنگین‌تری دارد.

مجلس باید از بُعد نظارتی به این مسئله ورود کند

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهادهای متولی دریای خزر و خلیج فارس به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند، اظهار کرد: مجلس باید از بُعد نظارتی به این مسئله ورود کند، امروز تمام کم کاری‌ها در حوزه محیط زیست را نباید در نبود اعتبارات بودجه‌ای خلاصه کرد، قوه مقننه باید از نقش نظارتی خود بیشتر بهره بگیرد به ویژه در شرایطی که حیات انسان تحت تاثیر قرار گرفته است، امیدواریم بتوانیم دستگاه‌های مربوطه را ملزم به اجرای قوانین خود کنیم تا همه پای کار بیایند و این معضل یکبار برای همیشه حل شود.

امروز اکثریت استان‌ها و شهرهای ایران درگیر خشکی و کم آبی هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از استان‌های کشور درگیر خشکسالی و کم آبی هستند، اظهار کرد: اکثریت استان‌ها و شهرهای ایران درگیر خشکی و کم آبی هستند اما باید در نظر داشته باشیم که کشور ما، بی آب نیست، با مدیریت مهار آب‌های سطحی به تنهایی قادر به حفظ آنها خواهیم بود، متاسفانه با ضعف مدیریت نمی‌توانیم از منابع بهره لازم را ببریم، این تنها بخشی از سوء مدیریت حفظ منابع طبیعی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ضعف مدیریت در حفظ منابع طبیعی امروز در قالب ورود فاضلاب به دریا، خشکی دریاچه‌ها، آتش سوزی‌های پی‌درپی در جنگل‌ها، قاچاق منابع طبیعی و … خود را نشان داده که گاهی متولیان امر تمام این ضعف‌ها را در کمبود اعتبارات بودجه‌ای در سایه تحریم‌ها خلاصه می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: