کد خبر: ۳۲۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 29
در این گزارش به مجازات های عجیب و دور از ذهن لایحه حجاب و عفاف مجلس می پردازیم

شفا آنلاین>کمیسیون قضایی مجلس متن لایحه حمایت از حریم خانواده را در ۷۰ ماده‌ تنظیم کرده است در این لایحه مجازت های عجیبی برای سلبریتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی و از همه مهم تر مصادره اموال و دارایی های هنرمندان و ورزشکاران شناخته شده است. 

به گزارش شفا آنلاین:اخذ جریمه و مصادره اموال به خاطر "اظهار نظر " چهره های شناخته شده در شبکه های اجتماعی، گویای این واقعیت که لایحه حجاب نه به خاطر کشف حجاب تعدای بازیگر و هنرمند که به خاطر دریافت پول و درآمد زایی یا انتقام گیری توسط نمایندگان مجلس یازدهم تدوین شده است! در این گزارش به مجازات های عجیب و دور از ذهن لایحه حجاب و عفاف مجلس می پردازیم

کمیسیون قضایی مجلس متن لایحه حمایت از حریم خانواده را در ۷۰ ماده‌ تنظیم کرده است در این لایحه مجازت های عجیبی برای سلبریتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی و از همه مهم تر مصادره اموال و دارایی های هنرمندان و ورزشکاران شناخته شده است.

اخذ جریمه و مصادره اموال به خاطر "اظهار نظر " چهره های شناخته شده در شبکه های اجتماعی، گویای این واقعیت که لایحه حجاب نه به خاطر کشف حجاب تعدای بازیگر و هنرمند که به خاطر دریافت پول و درآمد زایی توسط نمایندگان مجلس یازدهم تدوین شده است!

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ فصل پنجم لایحه ماده ۴۳ مربوط به افراد شهیر در میان توده است. در این ماده تصریح شده است: هرگاه شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی، مرتکب جرائم موضوع این قانون شود، «علاوه بر محکومیت به مجازات مقرر درخصوص جرم ارتکابی»، «به جزای نقدی درجه ۲ یا ده درصد (۱۰%) از کل دارایی (به جز مستثنیات دِین) هر کدام که بیشتر باشد و محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت شش ماه تا پنج سال و به تشخیص قاضی به ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون و لغو کلیه امتیازات،تخفیفات و معافیت‌های اعطایی» و در مراتب بعدی «جزای نقدی درجه یک یا ده درصد (۱۰%) از کل دارایی (به جز مستثنیات دِین) هر کدام که بیشتر باشد و محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت پنج تا پانزده سال و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال و حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون و لغو کلیه امتیازات،تخفیفات و معافیت‌های‌ اعطایی محکوم می‌شود.»

ماده ۴۳ مربوط به نقض قانون حجاب توسط افراد شهیر است

جریمه کشف حجاب سلبریتی/بلاگر یا افراد شهیر چیست؟

مرتبه اول نقض قانون حجاب: بازه جزای نقدی درجه دو از ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اگر ۱۰ درصد ثروت این سلبریتی یا بلاگر از بازه عددی مذکور بیشتر باشد، آن سلبریتی باید ۱۰% ثروت خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

به عنوان نمونه؛ اگر ثروت سلبریتی یا بلاگر قانون شکن معادل ۵۰ میلیارد تومان باشد، مبلغ جریمه این فرد خاطی ۵ میلیارد تومان خواهد شد. سلبریتی قانون شکن مضاف بر جریمه نقدی مذکور به موارد زیر محکوم می‌شود:

  • محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت شش ماه تا پنج سال

  • ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال (به تشخیص قاضی)

  • ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال

  • حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون

  • لغو کلیه امتیازات،تخفیفات و معافیت‌های اعطایی

تکرار قانون شکنی توسط سلبریتی یا بلاگر: بازه جزای نقدی درجه یک بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ذکر شده است. اگر ۱۰ درصد ثروت این سلبریتی یا بلاگر از بازه عددی مذکور بیشتر باشد، آن سلبریتی باید ۱۰% ثروت خود را به عنوان جریمه پرداخت کند. سلبریتی قانون شکن مضاف بر این جریمه نقدی، به موارد زیر محکوم می‌شود:

  • محرومیت از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای به مدت ۵ تا ۱۵ سال

  • ممنوعیت خروج از کشور به مدت ۲ سال

  • ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از ۶ ماه تا ۲ سال

  • حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون

  • لغو کلیه امتیازات،تخفیفات و معافیت‌های‌ اعطایی

 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کمیسیون قضایی مچلس در لایحه مصوب خود نوشته است: موارد مذکور مرتبط با سلبریتی خاطی بود. پس از اعمال جرایم فوق موارد زیر نیز انجام خواهد شد: اول؛ صداوسیما حق ندارد با سلبریتی قانون شکن تا پایان مدت محرومیت قرارداد منعقد و یا از او دعوت کند. دوم؛ اگر فرد خاطی در جریان دادرسی و محکومیت، قراداد حضور در پروژه‌ صوتی و تصویری نظیر سریال نمایش خانگی یا فیلم سینمایی منعقد کند و از طرفی، نقش فرد در پروژه قابل اصلاح نباشد، پخش و تولید پروژه ظرف یک هفته متوقف خواهدشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: