کد خبر: ۳۲۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 30
بنابه گفته متخصصان پوست، با تغذیه صحیح و مناسب می‌توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

شفا آنلاین>سلامت>پوست، بزرگترین و یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است، اما به دلیل اینکه دایما جلوی چشم‌مان است کمتر به آن توجه می‌کنیم. برای داشتن پوستی سالم باید به تغذیه آن توجه کرد.

به گزارش شفا آنلاین:بنابه گفته متخصصان پوست، با تغذیه صحیح و مناسب می‌توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. پوست به مواد مغذی متنوعی، از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ ها، نیاز دارد که با مصرف آنها می‌توانید از پوست‌ تان به‌خوبی مراقبت کنید. از این مواد مغذی مهم باید به موارد زیر اشاره کرد:

۱. پروتئین

پروتئین نه‌تنها نیروگاه ماهیچه‌سازی است، بلکه به سالم نگهداشتن پوست بسیار کمک می‌کند. درواقع بخش زیادی از پوست از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین با این ماده غذایی می‌توانید پوست محکم و سالمی داشته باشید.

۲. ویتامین E

این آنتی‌اکسیدان پرچرب در درمان جراحت‌ های پوستی عالی عمل می‌کند. درضمن این ویتامین از پوست در برابر صدمات رادیکال‌های آزاد که منجر به پیری پوست می‌شوند پیشگیری می‌کند.

۳. بیوتین

بیوتین، یکی از انواع ویتامین‌های B است و در محکم و درخشان کردن پوست، مو و ناخن‌ها موثر است. درضمن این ویتامین، غذا را به انرژی قابل مصرف تبدیل می‌کند.

۴. ویتامین C

در بیشتر محصولات مراقبتی پوست موجود در بازار،‌ ویتامین C، این آنتی‌اکسیدان قوی، وجود دارد. اما وقتی این محصول عاشق پوست را به‌صورت خوراکی مصرف کنید، وضعیت پوست‌تان بهتر هم خواهد شد. ویتامین C از تنش اکسایشی تا حد زیادی می‌کاهد و به تولیدکولاژن در پوست‌تان کمک می‌کند. بدین‌ترتیب پوست محکم شده و از چین‌وچروک آن کاسته می‌شود.

۵. اسیدهای چرب امگا۳

اسیدهای چرب امگا۳، نه‌تنها از کلسترول بد می‌کاهد،‌ بلکه به رطوبت پوست هم کمک می‌کنند و در بهبود قرمزی، آماس پوست و آکنه موثرست.

۶. کلاژن

پروتئین کلاژن نقش مهمی در ساختار پوست، مو، استخوان‌ها و بافت‌های همبند دارد. با افزایش سن، از تولید این پروتئین کم می‌شود و سروکله چروک‌های پوستی پیدا شده و مشکلات غضروفی هم شروع می‌شود. با مصرف مواد حاوی کلاژن، مانند مکمل‌ها و سبزیجات تیره، این ماده را به بدن‌تان برسانید.

برای داشتن پوستی سالم، در کنار مواد مغذی فوق، باید به اندازه کافی آب هم بنوشید. مصرف روزی ۸ لیوان آب ایده‌آل است

 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: