کد خبر: ۳۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 28
سازمان جهانی بهداشت جهانی در گزارشی خبر داد که یک مرد در ابوظبی به ویروس مرس « MERS-CoV» مبتلا شده است.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش اعلام کرد یک مرد ۲۸ ساله اهل ابوظبی به ویروس  MERS-CoV مبتلا شده است. در این گزارش آمده که در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیرماه)، یعنی ۱۷ روز پس از مثبت‌ شدن نتیجه آزمایش این بیمار، از ابتلای او به ویروس MERS-CoV در امارات مطلع شده است.

به گزارش شفا آنلاین:این مرد ۲۸ ساله در فاصله ۳ تا ۷ ژوئن چندین بار با علائم حالت تهوع، درد در هنگام ادرار و درد در سمت راست بدن خود به درمانگاه مراجعه کرده بود. درنهایت با تشدید بیماری، او در تاریخ ۸ ژوئن (۱۸ خردادماه) در بیمارستان بستری شد و سپس به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) رفت. ظاهراً او همچنان در همین بخش تحت درمان قرار دارد ولی اطلاعات دقیقی از وضعیت او در دسترس نیست.

این مرد مبتلا به MERS-CoV تا زمان تشخیص بیماری با ۱۰۸ نفر ارتباط داشته که همگی از اعضای کادر درمان بودند و ۱۴ روز پس از ارتباط تحت مراقبت قرار گرفتند و نتایج آزمایش آنها منفی بوده است. با این وجود سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده انتظار دارد که به ‌زودی گزارش‌های بیشتری از ابتلا به این بیماری در کشورهای غرب آسیا و دیگر کشورها منتشر شود.

WHO درگزارش خود از کشورها خواسته تا هشیار باشند، همچنین این سازمان دوباره بر اهمیت نظارت بر بیماران، به ‌خصوص بیماران عفونت‌های حاد تنفسی، تأکید کرده و از نهادهای بهداشتی خواسته تا به دقت الگوهای نامتعارف را بررسی کنند.

این سازمان می‌گوید WHO  به نظارت بر شرایط اپیدمیولوژیک ادامه می‌دهد و براساس جدیدترین اطلاعات موجود، به ارزیابی ریسک می‌پردازد.

گفتنی است،  MERS-CoV بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و از طریق تماس مستقیم منتقل می‌شود؛ علائم رایج این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس است. از سال ۲۰۱۳ تاکنون، فقط در امارات، حداقل ۹۴ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. MERS-CoV از سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان جمعاً ۲۶۰۵ نفر را مبتلا کرده و ۹۳۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. بیماری حاصل از ویروس MERS-CoV در حال‌ حاضر واکسن یا درمان مشخصی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: