کد خبر: ۳۲۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 28
منشا واقعی الکل در میان گرد و غبار تاریخ گم شده است اما اولین نشانه‌های آن در حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، هنگامی که یک نوشیدنی تخمیرشده از عسل و مخمرهای وحشی در چین باستان تولید می‌شد، قابل مشاهده است.
شفا آنلاین>سلامت>در این مقاله قصد داریم به ۵ کشور که بزرگترین مصرف کنندگان الکل در جهان هستند بپردازیم. اطلاعات این مقاله از داده های سال ۲۰۱۹ رصدخانه بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت درباره سرانه مصرف الکل خالص در هر کشور برای افراد بالای ۱۵ سال جمع آوری شده است.

۵. آلمان

سرانه مصرف الکل: ۱۲.۲۲ لیتر

به گزارش شفا آنلاین:آلمان زادگاه آبجو لاگر (Lager) است که در دهه ۱۴۰۰ در ایالت باواریا (بایرن) پدید آمد و سپس در سراسر جهان گسترش یافت. در واقع، این نوشیدنی همواره چنان بخش مهمی از فرهنگ محلی بوده است که در سال ۱۵۱۶ دوک ویلهلم چهارم باواریا قانون «Reinheitsgebot» را صادر کرد؛ قانون خلوص آبجو که تصریح می‌کند تنها آب، جو و رازک مجاز به استفاده به عنوان مواد اصلی برای تهیه آبجو هستند. این کشوردر سال ۲۰۲۱، ۱.۳۸ میلیارد دلار مشروبات الکلی صادر کرد و چهارمین صادرکننده بزرگ آبجو در جهان شد. Jägermeister محبوب ترین نوشیدنی الکلی آلمان بعد از آبجو است.

مردم این ۵ کشور بیش از سایر نقاط جهان الکل مصرف می‌کنند

۴. لتونی

سرانه مصرف الکل: ۱۳.۰۹ لیتر

لتونی یکی از بالاترین میزان مصارف الکل را در میان کشورها در سال ۲۰۲۳ دارد. الکل در قرن ۱۵ و ۱۶ زمانی که کارخانه‌های آبجوسازی و تقطیر در سراسر این کشور یکی پس از دیگری تاسیس شدند، به یک مشکل تبدیل شد. در نوامبر ۲۰۲۲، لتونی قوانین در مورد رانندگی در حالت مستی را تشدید کرد تا به جای اینکه تنها با گرفتن گواهینامه، رانندگان خاطی را مجازات کند، آن را به یک جرم کیفری تبدیل کند.

مردم این ۵ کشور بیش از سایر نقاط جهان الکل مصرف می‌کنند

۳. جمهوری چک

سرانه مصرف الکل: ۱۳.۲۹ لیتر

آبجو و نوشیدن آن به قدری عمیق در فرهنگ کشور چک ریشه دوانده که صنعت این نوشیدنی بخشی از میراث ملی محسوب می‌شود. پیلزنر اورکوئل (Pilsner Urquell) که منحصرا در شهر پلزن به عمل می‌آید، یکی از وارداتی‌ترین برندهای آبجو در جهان است. در سال ۲۰۱۶، آساهی، شرکت ژاپنی تولیدکننده نوشیدنی های الکلی مستقر در توکیو با قراردادی ۷.۸ میلیارد دلاری با انهایزر-بوش اینبیف، بزرگترین شرکت نوشیدنی الکلی در جهان، برای خرید چندین برند آبجو اروپایی از جمله پیلزنر اورکوئل، و دو برند لهستانی Lech و Tyskie موافقت کرد.

مردم این ۵ کشور بیش از سایر نقاط جهان الکل مصرف می‌کنند

۲. گرجستان

سرانه مصرف الکل: ۱۴.۳۳ لیتر

فرهنگ نوشیدن شراب، گرجستان را از دیگر کشورهای جماهیر شوروی سابق متمایز می‌کند؛ جایی که مردم ترجیح می‌دهند مشروبات الکلی قوی بنوشند. شراب با سنت های فرهنگی این کشور مرتبط است، در حالی که آبجو در درجه دوم اهمیت قرار دارد و هیچ معنای آیینی ندارد.

گرجستان محل رشد بیش از ۵۰۰ نوع انگور است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸۰۰۰۰ تن انگور در این کشور فرآوری شد که برای کشوری با پایه مصرف داخلی کوچک، حجم تولید بسیار بالایی است.

مردم این ۵ کشور بیش از سایر نقاط جهان الکل مصرف می‌کنند

۱. رومانی

سرانه مصرف الکل: ۱۶.۹۹ لیتر

ساکنین رومانی با مصرف سرانه ۲۷.۳ لیتر الکل خالص در سال ۲۰۱۹، یا به طور متوسط ۸.۲ نوشیدنی در روز، در رابطه با الکل پرمصرف‌ترین محسوب می‌شوند. پرمصرف ترین نوشیدنی الکلی در این کشور اروپای شرقی آبجو است که یک‌سوم مصرف کنندگان آن را ترجیح می‌دهند. با این حال، بازار نوشیدنی های الکلی تقطیری گسترش یافته و به حدود ۸۰۰ میلیون دلار در این کشور رسیده است. رومانی کشوری است که بیشترین مصرف الکل در جهان را دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: