کد خبر: ۳۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 26
به طور مشخص و واضح اشعه فرابنفش برای بدن انسان بسیار مضر است و به صورت ثابت شده‌ای باعث افزایش شدید سرطان پوست، مشکلات چشمی، مشکلات سیستم ایمنی و در مجموع تخریب سیستم پوستی می‌شود. حتی این اشعه مانع رشد گیاهان می‌شود.
شفا آنلاین :مطابق اخبار هواشناسی، شاخص اشعه فرابنفش در کشور به سطح بسیار زیاد رسیده و همین مسئله می‌تواند سلامت مردم را دچار مشکل کند. آنقدر که درخواست تعطیلی کشور را کرده اند. اما به طور مشخص و واضح اشعه فرابنفش برای بدن انسان بسیار مضر است و به صورت ثابت شده‌ای باعث افزایش شدید سرطان پوست، مشکلات چشمی، مشکلات سیستم ایمنی و در مجموع تخریب سیستم پوستی می‌شود. حتی این اشعه مانع رشد گیاهان می‌شود. اما مهم‌ترین عامل افزایش اشعه فرابنفش، مشکلاتی است که در لایه اوزون به وجود آمده است. لایه اوزون بین 90 تا 95درصد اشعه فرابنفش را جذب می‌کند و مانع از رسیدن آن به جو زمین می‌شود. اما لایه اوزون یک لایه بسیار ظریف و کوچکی است که به دلیل آغشته بودن به اوزون، اشعه فرابنفش را جذب می‌کند. این لایه کوچک اوایل قرن بیستم توسط دو دانشمند فرانسوی کشف شد و از آن زمان به بعد بررسی‌ها برای تاثیرات این لایه و اثرات مخربی که مواد مختلف بر روی آن دارد، شروع شد. درنقش حیاتی لایه اوزون همین بس که بسیاری از
دانشمندان بر این باورند که حیات بشر بدون وجود لایه اوزون امکان پذیر نیست. اما در این میان مواد ساخته شده در صنایع یکی از مهم‌ترین عامل‌های تخریب این لایه است از همین رو کشورهای مختلف تمام تلاش خود را به کار بستند تا تولید این مواد را در صنایع کاهش دهند. اما متاسفانه روز به روز لایه اوزون در حال آسیب دیدن است. نکته اینجاست که انسان باید تلاش خود را بکند که این لطمه‌هایی که دارد به صورت سریع بر محیط زیست می‌رساند را به حداقل برساند. چرا که با تخریب محیط زیست حیات را در کره زمین به خطر می‌اندازند. واقعا با کمال تاسف می‌توان گفت که انسان نشان داده که مخرب‌ترین موجود زنده برای محیط زیست و سلامت زمین است.
بابک قرائی مقدم



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: