کد خبر: ۳۲۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 24
سقط مکرر به این معناست که یک مادر حدأقل دو تا سه بار سقط بی دلیل داشته و البته این موضوع بسته به سن و شرایط مادر و سیستم بهداشتی متفاوت است.

شفا آنلاین>سلامت>متخصص پاتولوژی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا در مورد محصولات حاملگی و ارزش آن در پیشگیری از سقط‌های بعدی گفت: محصولات حاملگی برای مادرانی که غربالگری شدند و به کلینیک سقط مکرر در مرکز ابن سینا مراجعه می‌کنند مناسب است چون از طریق این محصولات علل سقط جنین شناخته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:هاله سلطانی قرایی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد محصولات حاملگی و ارزش آن در پیشگیری از سقط‌ های بعدی اظهار کرد: سقط مکرر به این معناست که یک مادر حدأقل دو تا سه بار سقط بی دلیل داشته و البته این موضوع بسته به سن و شرایط مادر و سیستم بهداشتی متفاوت است.

وی افزود: مادرانی که درگیر سقط جنین هستند از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار می‌گیرند اما سقط مکرر هم علل متفاوتی دارد و از مسائل مادرزادی گرفته تا فیبروم‌ های رحمی، مشکلات انعقادی و ژنتیک و مشکلات کروموزومی مادر و پدر و حتی جنین را شامل می‌شود و در برخی موارد هم با تمام پیگیری‌ها اما ممکن است به نتیجه نرسد و سقط به دلایل ناشناخته اتفاق بیفتد.

سلطانی قرایی گفت: سقط مکرر که علل مختلفی دارد برای والدین بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است و تست‌های متعددی هم برای آن انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا درمورد محصولات حاملگی اظهار کرد: محصولات حاملگی همان جنین و جفت و پرده و تمام چیزهایی است که داخل رحم بوده و با هم خارج شدند. ما در مرکز ابن سینا یک کلینیک سقط مکرر داریم و با بررسی‌هایی که در نمونه‌ها انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تست‌های سقط مکرر گران قیمت و زیاد هستند و تست ارزان قیمت بررسی محصولات حاملگی می‌تواند به والدین کمک کند چراکه باعث می‌شود به تشخیص برسند و تست‌های بیشتری انجام ندهند.

وی افزود: هرچقدر که تعداد سقط بالاتر باشد علل ایمونولوژیک آن هم بیشتر است. محصولات حاملگی برای کسانی که غربالگری شدند و به ما مراجعه می‌کنند مناسب است چون از طریق این محصولات یک سری علل شناخته می‌شوند و دیگر نیازی به انجام آزمایشات متعدد نیست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: