کد خبر: ۳۲۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 24
به عنوان یک روش غیر دارویی، اوریکلوتراپی، طب سوزنی یا فشاری گوش، یک روش درمانی است که به‌وسیله آن، سطح خارجی گوش تحریک می‌شود تا اختلالات دیگر بخش‌های بدن کاهش یابد.

شفا آنلاین>سلامت>به عنوان یک روش غیردارویی، اوریکلوتراپی، طب سوزنی یا فشاری گوش، یک روش درمانی است که به‌وسیله آن، سطح خارجی گوش تحریک می‌شود تا اختلالات دیگر بخش‌های بدن کاهش یابد.

به گزارش شفا آنلاین:باتوجه به اهمیت سلامت روان مادران در دوره بعد از زایمان و تأثیر آن بر سلامت بلند مدت مادر و نوزاد و محدودیت استفاده از روش‌های دارویی در دوره بعد از زایمان به‌دلیل تراوش در شیر مادر و پیامدهای احتمالی بر نوزاد، انجام اقدامات غیردارویی مختلف به منظور بهبود وضعیت روانی مادران اهمیت دارد.

به عنوان یک روش غیردارویی، اوریکلوتراپی، طب سوزنی یا فشاری گوش، یک روش درمانی است که به‌وسیله آن، سطح خارجی گوش تحریک می‌شود تا اختلالات دیگر بخش‌های بدن کاهش یابد.

در این راستا، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به بررسی تأثیر اوریکلوتراپی یا طب فشاری گوش به‌عنوان یک روش غیردارویی، ‌غیرتهاجمی و بدون عارضه جانبی، بر شدت اندوه مادران، در دوران پس از زایمان پرداختند.

دکتر زینب علی مرادی، دکترای تخصصی سلامت باروری و مجری اصلی این طرح گفت: یافته‌های این مطالعه نشان داد، طب فشاری گوش، در کوتاه ‌مدت، پس از زایمان، در کاهش خستگی و افسردگی پس از زایمان و افزایش دلبستگی مادر به نوزاد مؤثر بود.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نتایج حاصل، می‌تواند شواهدی از یک روش غیردارویی ایمن، غیرتهاجمی و بدون عارضه جانبی را برای افزایش بهداشت روان مادر از راه کاهش پیامدهای روانی بعد از زایمان و پیرو آن، بهبود سلامت مادر و خانواده ارائه دهد؛ بنابراین، استفاده از این روش به مسئولان ذیربط پیشنهاد می‌شود تا درصورت صلاحدید، ترتیبی برای آموزش این راهکار به مراقبان بهداشتی اتخاذ کنند.

دکتر علی مرادی گفت: ارائه دهندگان خدمات آموزش دیده، خواهند توانست در شرایط و موقعیت‌های مناسب، از آن به عنوان روشی قابل اعتماد و در دسترس استفاده کنند.

گفتنی است، در این مطالعه، تِری اُلِسون، دانشیار کالج طب سُنّتی شرقی کالیفرنیا و حمیده حاج نصیری، کارشناس ارشد مامایی و عضو هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی همکاری داشتند. / بهداشت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: