کد خبر: ۳۲۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 24
حق کمیسیون، حق قانونی‌ای است که مشاوران املاک دریافت می‌کنند و درواقع دستمزد آنها محسوب می‌شود اما تعرفه کمیسیون مشاوران املاک مشخص است و مشاوران املاک موظفند حق کمیسیون خود را طبق تعرفه رسمی اعلام‌شده دریافت کنند.
شفا آنلاین>به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، حق کمیسیون مشاوران املاک عدد مشخصی است و از وظایف صنفی مشاوران املاک این است که طبق نرخنامه، حق کمیسیون خود را دریافت کنند. 

به گزارش شفا آنلاین:داود بیگی‌نژاد در مورد مبلغ حق کمیسیون مشاوران املاک هم گفت: حق کمیسیون، حق قانونی‌ای است که مشاوران املاک دریافت می‌کنند و درواقع حقوق آنها محسوب می‌شود و هزینه‌های مشاوران املاک از محل دریافت حق کمیسیون تامین می‌شود اما تعرفه کمیسیون مشاوران املاک مشخص است و ما در این زمینه نرخنامه‌ای داریم که توسط اتحادیه محاسبه و اعلام شده و تمام مشاوران املاک موظف هستند نرخنامه را در جایی که به رویت طرفین قرارداد (مالک و مستاجر یا فروشنده و خریدار) برسد، نصب کنند.

وی ادامه داد: این نرخنامه برای همه مناطق تهران ثابت است و حق کمیسیون و هزینه ثبت قرارداد باید در چارچوب نرخنامه محاسبه و دریافت شود و چنانچه مردم شاهد تخلف بنگاه‌های املاک در این زمینه باشند می‌توانند از واحد متخلف شکایت کنند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: مردم برای ثبت تخلفات بنگاه‌های املاک می‌توانند به اتحادیه صنف مشاوران املاک مراجعه کنند یا با شماره ۷۳۳۴ تماس بگیرند. 

در اینفوگرافی زیر، ما فرمول محاسبه حق کمیسیون قرارداد رهن و اجاره، خرید و فروش ملک و حق کمیسیون مشارکت در ساخت را آورده‌ایم.

اینفوگرافیک | همه چیز درباره حق کمیسیون مشاوره املاک | حق کمیسیون در صورت فسخ قرارداد چه می شود؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: