کد خبر: ۳۲۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 23
اولین تفاوت آلزایمر زودرس با نوع دیررس این است که علائم اولی خیلی زودتر ظاهر و در برخی موارد نادر در ۳۰ سالگی تشخیص داده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>آلزایمر اغلب به‌عنوان بیماری درنظر گرفته می‌شود که فقط افراد مسن را درگیر می‌کند؛ اما حدود ۳٫۹ میلیون نفر از جمعیت ۳۰ تا ۶۴ ساله‌ی سرتاسر جهان به آلزایمر جوانی مبتلا هستند!

به گزارش شفا آنلاین:اولین تفاوت آلزایمر زودرس با نوع دیررس این است که علائم اولی خیلی زودتر ظاهر و در برخی موارد نادر در ۳۰ سالگی تشخیص داده می‌شود؛ درحالی‌که معمولا علائم آلزایمر دیررس را می‌توان بین سنین ۵۰ تا ۶۴ سالگی تشخیص داد.

تفاوت بعدی این است که افراد مبتلا به آلزایمر دیررس، ازدست‌دادن حافظه را به‌عنوان اولین علامت بیماری تجربه می‌کنند؛ درحالی که افراد مبتلا به آلزایمر زودرس معمولا علائم دیگری هم دارند؛ مانند کم‌توجهی، کاهش توانایی تقلید حرکات دست و افت آگاهی فضایی

گاهی اوقات بیماران ممکن است این تصور را داشته باشند که تغییرات رفتاری آنها مشکلی موقت است و نیاز به پیگیری پزشکی ندارد. پزشکان متخصص هم در چنین شرایطی ممکن است تفسیر اشتباهی از شرایط داشته باشند و اضطراب بیماران را نشانه‌ای از سایر بیماری‌ها درنظر بگیرند.

برخی پژوهش‌ها از این ایده حمایت می‌کنند که می‌توانید ازطریق سبک زندگی سالم‌تر، انعطاف‌پذیری خودتان را دربرابر بیماری آلزایمر تقویت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: