کد خبر: ۳۲۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 23
کنکور انقدر فضای گل‌ آلودی شده که هرکسی تا جایی که توان دارد از آن ماهی می‌گیرد و طعمه‌هایشان افرادی هستند که سودای روپوش سفید و دکتر شدن خود و یا بچه‌هایشان را دارند

به گزارش شفا آنلاین:باز هم کنکور و چالش‌هایی که با خودش به همراه دارد! از مافیای غول‌پیکرش گرفته تا استرس‌های شبانه‌روز دانش‌آموزان که تمام سرنوشت خودشان را گره خورده به این آزمون 4 ساعته می‌دانند!

کنکور انقدر فضای گل‌آلودی شده که هرکسی تا جایی که توان دارد از آن ماهی می‌گیرد و طعمه‌هایشان افرادی هستند که سودای روپوش سفید و دکتر شدن خود و یا بچه‌هایشان را دارند، حالا به هر روشی که می‌شود! از هزینه‌های میلیونی و شرکت در کلاس‌های تست‌زنی گرفته تا موضوع انتخاب رشته‌ با رتبه‌های فضایی و نجومی! و حالا موضوعی که هر سال در بازار کنکور مطرح می‌شود ولی سرانجامش مشخص نیست، فروش صندلی پزشکی است، اما چطور این اتفاق می‌افتد؟

تحصیل و قبولی در رشته پزشکی یک رؤیا نیست!

«می‌دونستی دوره درس خوندن سخت دیگه تموم شده؟ به راحتی می‌تونی بدون دغدغه و استرس، در مدت کمتر از 4 ماه، 100 درصد قبولی رشته دندانپزشکی رو در هر دانشگاهی که دوست داری بگیری! فقط کافیه از بخش مشاوره رایگان، با ما از طریق واتساپ گفتگو کنین.»

این بخشی از تبلیغات موسسه‌ها برای جذب مشتری است، بازی و قلقلک با روح و روان ‌کنکوری‌ها و امید واهی برای نسلی که فست‌فودی‌ست و دوست دارد همه‌چیز را بدون دردسر و سختی به دست بیاورد.

راز فروش صندلی دانشگاه

به گفته این موسسات، مجموعه‌ها با استفاده از روش‌های گوناگون و بدون مشکل، با پرونده‌سازی رسمی و دقیق امکان پذیرش در رشته‌های پزشکی را برای کنکوری‌ها فراهم می‌کند و با ضرب المثل «تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها» به فروش صندلی دانشگاهی رسمیت می‌بخشند. این موسسه‌ها ادعا می‌کنند هر ساله تعداد بسیار زیادی از صندلی‌های پزشکی دانشگاه‌هایی مثل آزاد اسلامی، علوم پزشکی، شهید بهشتی به متقاضیان خرید صندلی پزشکی فروخته می‌شود اما اینکه چگونه و چطور این کار انجام می‌گیرد را یک راز بین مجموعه و روابطی که در دانشگاه‌ها دارند، می‌دانند.

کلاهبردار، دست تو رو شده برام

برای پی بردن هزینه‌های صندلی‌های کنکور به چند کانال تلگرامی و سایت سر زدیم، خیلی از آن‌ها راه ارتباطی‌شان را قطع کرده بودند، شماره تماس‌ها هم یا مجازی و پیش شماره‌های کشورهای خارجی بود یا از دسترس خارج شده بودند! نکته قابل تأمل ماجرا ادعای سایتی بود که می‌گفت قانونی این کار را می‌کند و حتی تاکید کرده بود که بقیه سایت‌ها با روش‌هایی مانند اینکه از افراد بیعانه می‌گیرند و سپس دیگر جوابشان را نمی‌دهند، از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

هر صندلی چند؟

قیمت صندلی‌ها هم مثل سایر کالاها که در این اقتصاد درحال نوسان است، نرخ ثابتی ندارد و متغیراست و بر اساس رشته و دانشگاه مورد نظر، قیمت و شرایط پذیرش، فرق می‌کند. اگر سهمیه‌های فراوانی در دست مجموعه باشد قیمت صندلی دانشگاهی پایین و زمانی‌که تعداد سهمیه‌ها کم و نایاب می‌شود، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

صندلی دانشگاهی، از 300 میلیون تا 1.5میلیارد تومان

قیمت‌ها بر اساس سهمیه، نوع رشته و دانشگاه تحصیلی فرق می‌کند؛ مثلا پزشکی در دانشگاه آزاد با اختلاف 150 میلیون تومان نسبت به دانشگاه دولتی ارزانتر است و به این ترتیب صندلی پزشکی در دانشگاه آزاد 600 میلیون و در دانشگاه دولتی با قیمت 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد!

این موسسه‌ها به فکر افراد با توان مالی کمتر هم هستند و رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد 300 میلیون و دولتی، 450 میلیون به فروش می‌رسد.

طبق اطلاعاتی که یکی از افراد این موسسه‌ها به اسم دکتر محمدی به ما داد، پذیرش از طریق سنجش هم صورت می‌گیرد و بسته به مکان، نرخ متغیر است، دولتی روزانه استان‌ها ۵۰۰ میلیون ، دولتی روزانه ایران ۵۵۰ میلیون،  شهید بهشتی ۶۰۰ میلیون، دولتی روزانه تهران ۱ میلیارد هزینه دارد و  نسبت به رشته و واحد دانشگاهی رتبه قبولی گرفته می‌شود

به گفته این موسسات، مجموعه‌ها با استفاده از روش‌های گوناگون و بدون مشکل، با پرونده‌سازی رسمی و دقیق امکان پذیرش در رشته‌های پزشکی را برای کنکوری‌ها فراهم می‌کنند و به فروش صندلی دانشگاهی رسمیت می‌بخشند. این موسسه‌ها ادعا می‌کنند هر ساله تعداد بسیار زیادی از صندلی‌های پزشکی دانشگاه‌هایی مثل آزاد اسلامی، علوم پزشکی، شهید بهشتی به متقاضیان خرید صندلی پزشکی فروخته می‌شود اما اینکه چگونه و چطور این کار انجام می‌گیرد!


کار کاملا قانونی است

صفحه‌ای در اینستاگرام به اسم پذیرش بدون کنکور، در قسمت استوری‌ها، اعلام می‌کند هزینه انجام کار برای ورود به دانشگاه‌های دولتی 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است و با دانشگاه آزاد 300 میلیون تفاوت دارد. با ادمین صفحه ارتباط گرفتیم، این فرد ادعا می‌کرد که کار کاملا قانونی و از طریق کمیته‌ای صورت میگیرد که زیرنظر سازمان سنجش است و با نیروهایی که در سنجش کار می‌کنند، می‌توانند رتبه‌ها را دستکاری کنند!

«برای جلب اعتماد مخاطب هم قرارداد محضری نوشته می‌شود و مهرماه که رفتید سرکلاس باقی چک‌ها از شما گرفته می‌شود» این ادامه صحبت‌های ادمین درباره روند ثبت نام بود.

برای شروع، 15 میلیون بده!

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اجتماعی تبیان به دست آورده، روند کار یکی از موسسه‌های فروش صندلی کنکور به این شکل است که در ابتدای کار، فرد باید 15 میلیون بیعانه واریز کند، یک فقره چک صیادی به ارزش ۵۰ درصد کل مبلغ پذیرش دانشگاه مد نظر برایش ارسال می‌شود که ظرف مدت ۲۴ ساعت مبلغ چک را باید تسویه کند، کار در سنجش صورت می‌گیرد و بعد از ثبت‌نام‌ در دانشگاه و دریافت کارت دانشجویی باقی مبلغ واریز و چک عودت می‌شود.کارنامه کنکور در سایت رسمی سنجش ثبت و مجاز به تحصیل شده و به این ترتیب اسم فرد وارد لیست ثبت‌نام دانشگاه می‌شود.

مجازات خرید صندلی پزشکی

این موسسه‌ها با وعده قبولی 100 درصد در دانشگاه‌های برتر، صرفه‌جویی در وقت و پذیرش در کوتاه‌ترین زمان، سهولت در انجام کار و فکر کردن به اینکه قرار است به جای درس خواندن‌های فرسایشی، به تفریح و گشت وگذار خود بپردازند و پاداش این کارها، پذیرش در یک رشته خوب و دانشگاه مطرح باشد، کنکوری‌ها را جذب خودشان می‌کنند.

خرید غیرقانونی صندلی پزشکی و یا مدرک تحصیلی جرم محسوب شده و مجازات دارد و بسیاری از دانشجویان و متقاضیان با اعتماد به موسسات فروش صندلی و مدرک تحصیلی کلاهبردار به دام قانون افتاده‌اند و به این ترتیب نه پولی برایشان باقی مانده نه رشته‌ای که با خیالش، خوشحال شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: