کد خبر: ۳۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 23
دمای هوا در کشور از روز جمعه مصادف با عاشورای حسینی افزایش خواهد یافت و از ۳۹ درجه بالاتر خواهد بود.
شفا آنلاین>«صادق ضیاییان» امروز یکشنبه درباره وضعیت دمای هوای کشور طی این هفته گفت: گرم ترین روز هفته دیروز شنبه ۳۱ تیرماه بود که دمای هوا در تهران به ۳۹ درجه رسید و تا روز چهارشنبه تغییرات محسوسی در دما نداریم.
به گزارش شفا آنلاین:وی توضیح داد: استان تهران ایستگاه‌‎های فراوانی دارد دیروز دمای ۴۱ را در ورامین داشتیم. در رباط کریم دمای ۴۰ درجه ثبت شد و سردترین نقاط استان تهران در روز گذشته فیروزکوه با دمای ۱۵ درجه بود. با توجه به کوهستانی بودن تهران دماهای مختلفی بوجود دارد اما ملاک دمایی برای شهر تهران ایستگاه هواشناسی فرودگاه مهرآباد است.

دمای هوای کشور از اواخر هفته گرمتر از این خواهد بود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای کشور از اواخر هفته به خصوص روزهای شنبه تا یکشنبه هفته بعد گرمتر از این خواهد بود و چند روز اول هفته اول آینده گرمتر است و دما از ۳۹ درجه شروع می‌شود. دمای تهران امروز یکشنبه ۳۷ درجه است که تا روز سه شنبه یکی دو درجه کمتر و بیشتر در همین رنج دمایی تغییرات خواهد داشت، اما از روز جمعه مصادف با روز عاشورای حسینی روند افزایشی دما شروع می‌شود و شنبه و چند روز هفته اول افزایش نسبی دما را داریم.

ضیایان درباره وضعیت بارندگی در کشور گفت: این هفته بارندگی در استان تهران نداریم. فقط در ارتفاعات البرز در هم جواری استان تهران در محورهای مواصلاتی رگبار باران در ساعت عصر را طی امروز و فردا پیش بینی کرده‌ایم. همزمان از روز سه شنبه در بلوچستان بارش‌های سیلابی آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز همچنین در بخش‌هایی از نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس بارش‌های رگباری خواهیم داشت.

وی با اشاره به گزارش گردوخاک از استان مرکزی طی ساعت صبح امروز یکشنبه اول مرداد، گفت: هم اکنون از اغلب ایستگاه‌های مرکزی گزارش گردوخاک رسیده اما هنوز دید ۴ هزار متر حفظ شده است و شدت غلظت افزایش ندارد. در مناطقی از اصفهان و سیستان‌و بلوچستان نیز در همین لحظه نفوذ گردوخاک گزارش شده است.

تهران هم امروز شاهد گردوخاک خواهد بود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز یکشنبه در تهران هم گردوخاک مشاهده می‌شود و انتظار داریم به همین شکل وضعیت گردوخاک برای خراسان رضوی، سیستان کرمان، البرز و قم تداوم داشته باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: