کد خبر: ۳۲۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023July 22
پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند هزاران مرد را از درمان‌های غیر ضروری و عوارض جانبی در امان نگه دارد.

شفا آنلاین>سلامت>هوش مصنوعی هزاران بیمار مبتلا به سرطان پروستات را از درمان غیر ضروری بی نیاز می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند هزاران مرد را از درمان‌های غیر ضروری و عوارض جانبی در امان نگه دارد.

مردان مبتلا به سرطان پروستات با خطر متوسط شیوع، در هنگام دریافت رادیوتراپی هر شش ماه تا سه سال یک بار هورمون درمانی می‌شوند؛ اما هوش مصنوعی، برای الگو‌های بیولوژیکی در سلول‌های سرطانی که از نمونه‌برداری از مردان در هنگام تشخیص گرفته شده است، می‌تواند افرادی را که از هورمون درمانی سود نمی‌برند شناسایی کند.
 
به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، این امر می‌تواند مردان را از عوارض جانبی هورمون درمانی از جمله خستگی، گر گرفتگی، کاهش تون عضلانی، افزایش وزن دور کمر و تغییر در زندگی شخصی نجات دهد.

اکنون پزشکان می‌دانند که هورمون درمانی فقط به برخی از مردان کمک می‌کند و هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کند که ۶۰ درصد از درمان‌های هورمونی تجویز شده در حال حاضر نباید انجام شود و رادیوتراپی به تنهایی برای درمان این مردان کافی است.
 
ابزار هوش مصنوعی که برای در امان ماندن مردان مبتلا به سرطان پروستات موضعی در هورمون درمانی استفاده می‌شود، توسط یک شرکت مستقر در ایالات متحده به نام ArteraAI ساخته شده است.
 
دکتر متیو هابز، مدیر تحقیقات سرطان پروستات انگلستان، گفت: این ابزار می‌توانند تفاوت بزرگی برای مردان ایجاد کنند. با استفاده از آن، حتی پس از پایان درمان می‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد. 
 
هابز گفت: مردان مبتلا به سرطان پروستات مرتباً در مورد تأثیر بسیار منفی این درمان بر کیفیت زندگی خود به ما می‌گویند. برای مردانی که به این درمان نیاز دارند، هورمون درمانی یک درمان نجات بخش است و معاوضه ارزش آن را دارد. اما این ابزار به ما می‌گوید که هزاران مرد در حال حاضر بدون این که سودی ببرند از این عوارض رنج می‌برند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: