کد خبر: ۳۲۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 21
ادر توکلی، رئیس انجمن طب اورژانس کشور گفت: در بیمارستان های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، حداقل خطای نیروی انسانی را داشته و به سمت درمان های بی خطر و ایمن برای بیماران پیش خواهیم رفت.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن طب اورژانس کشور گفت:هدف اصلی راه اندازی بیمارستان های هوشمند افزایش بهره وری است.

به گزارش شفا آنلاین:نادر توکلی، رئیس انجمن طب اورژانس کشور گفت: در بیمارستان های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، حداقل خطای نیروی انسانی را داشته و به سمت درمان های بی خطر و ایمن برای بیماران پیش خواهیم رفت.


به گفته وی هدف اصلی راه اندازی بیمارستان های هوشمند افزایش بهره وری است و در این نوع مراکز درمانی تمام فرآیند ها به صورت هوشمند خواهد بود. با استفاده از پزشکان متخصص شرح حال بیماران را گرفته و دستگاه های جدید سونوگرافی با استفاده از هوش مصنوعی عارضه بیمار را تشخیص می دهند  و به پزشک متخصص ارسال می کنند.

او بیان کرد: هوش مصنوعی و راه اندازی بیمارستان های هوشمند به کاهش هزینه های بیمار و اثر بخشی بیشتر درمان کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر استانداردهای بیمارستان هوشمند را تعریف نکرده ایم که این کار با همکاری فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با حوزه درمان انجام می شود. 

او بیان کرد: هوشمند سازی، هوش مصنوعی باید به کمک درمان بیماران آمده تا در قسمت های مختلف مانند داده پردازی و حتی موضوعات اداری و مالی کمک حال پزشکان و مدیران بیمارستانی باشد.

او گفت: هوشمند سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی در دنیا شروع شده است و این کار کمک بزرگی به کاهش تردد های غیر ضروری بیماران با توجه به ترافیک و حتی الودگی هوا خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: