کد خبر: ۳۲۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 21
کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به جوان ۲۰ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود به اهدا و پیوند شد.
شفا آنلاین>سلامت>مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای کودک مرگ مغزی یک ساله ساکن مشهد، به ۲ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه افزود: در هزار و سیصد و چهل و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "نارگل شیردل"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (عج) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به جوان ۲۰ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود به اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این کودک مرگ مغزی نیز در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به کودک ۱۷ ماهه ساکن اصفهان که سالها از نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: