کد خبر: ۳۲۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 21
انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است. تعرق بدن و ادرار را زیاد می‌کند. حرارت بدن را کاهش می‌دهد و میوه‌ای چاق‌کننده است.
شفا آنلاین>سلامت>انجیر خشک دارای کلسیم بیشتری نسبت به سایر میوه‌هاست به‌طوری‌که در نصف فنجان انجیر خشک ۱۲۱ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد.انجیرها می‌توانند تازه و یا خشک مصرف شوند و دارای طعم شیرین و مزایای سلامتی بسیاری هستند. مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید آن را به‌تنهایی یا مخلوطی از ماست و سالاد یا بر روی غلات و بلغور جو دوسر مصرف کنید.

به گزارش شفا آنلاین:مصرف انجیر برای کسانی که از آن زیاد استفاده می‌کنند ممکن است چاق‌کننده باشد زیرا انجیر خشک حاوی کالری بالایی است اما برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند بسیار مفید است البته قابل‌ذکر است اگر انجیر خشک را با شیر سویا مخلوط کنند و میل کنند تأثیر مثبت‌تری خواهند گرفت. انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر است به همین دلیل مصرف آن موجب فعالیت سالم روده‌ها می‌شود. همچنین گوگرد موجود در انجیر باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش موی سر می‌شود.

انجیر سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس و روی است. میوه انجیر منبع خوبی از امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶ و فیتواسترول است. برخی از خواص آن عبارت است از:

مفید برای سلامت دهان و دندان

انجیر مفید برای کم‌خونی

انجیر و خاصیت مس

انجیر و تقویت استخوان‌ها

کمک به بهبود زخم معده

درمان یبوست

تقویت حافظه

رفع تنگی نفس

ضد سرطان

کاهش دهندهٔ فشارخون، چربی و اوره

کمک به سلامت موها

مفید برای مادران شیرده

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: