کد خبر: ۳۲۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 2023July 20
سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران به یکی از گزارش‌های جماران در خصوص هزینه دارو و درمان بیماران هموفیلی جوابیه‌ای صادر کرده است.

شفا آنلاین>سلامت>سازمان بیمه سلامت در جوابیه‌ای به یکی از گزارش‌های جماران نوشت: پوشش داروی «هملیبرا» برای بیمه شدگان مبتلا به هموفیلی از محل صندوق نیز با در نظر گرفتن ملاحظات مرتبط، در دست بررسی و اقدام مقتضی قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین:سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران به یکی از گزارش‌های جماران در خصوص هزینه دارو و درمان بیماران هموفیلی جوابیه‌ای صادر کرده است.

متن جوابیه عماد ملازاده به این شرح است:

مدیریت محترم پایگاه خبری جماران

با سلام و احترام؛

با توجه به درج مطلبی در روز یکشنبه مورخ 4/4/1402 آن رسانه وزین و مردمی با موضوع «نامه سرگشاده جمعی از خانواده‌های بیماران هموفیلی» خواهشمند است دستور فرمایید تا مطلب فوق جهت تنویر افکار عمومی در آن رسانه وزین و مردمی منعکس گردد.

جوابیه سازمان بیمه سلامت

هرگونه پوشش دارویی از محل اعتبارات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج که در ابلاغیه معاونت محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لحاظ گردیده است، مبتنی بر ضوابط و دستورالعمل‌های صندوق و با هماهنگی فی مابین با معاونت‌های درمان و سازمان غذا و دارو، حسب وظایف و مسئولیت‌های مرتبط، برقرار می‌گردد. و این سازمان نسبت به اجرای سیاست‌های تعیین شده و ابلاغی از سوی وزارت متبوع، و اعمال بسته‌های دارو و خدمات در سامانه‌های بیمه سلامت برای بهره‌مندی بیمه شدگان از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، اقدام می‌نماید.

پوشش داروی «هملیبرا» برای بیمه شدگان مبتلا به هموفیلی از محل صندوق نیز با در نظر گرفتن ملاحظات مرتبط، در دست بررسی و اقدام مقتضی قرار دارد.

لازم به ذکر است سیاست‌گذاری در امر تعیین قیمت و تأمین دارو در بازار دارویی کشور(مشتمل بر تولید، واردات و توزیع دارو)، در حیطه اختیارات  وظایف سازمان‌های بیمه‌گر پایه نمی‌باشد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: