کد خبر: ۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 31
معاون بهداشت و درمان ناجا خبر داد
شفاآنلاین-معاون بهداشت و درمان ناجا از افتتاح مرکز جدید تصویربرداری بیمارستان ولیعصر و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین دستگاه «ام ار آی» کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سردار محمدرضا سید احمدیان در مراسم افتتاح دستگاه جدید «ام آر آی» مرکز تصویر برداری بیمارستان ولیعصر اظهار داشت: این دستگاه پس از سال‌ها با هزینه 14 میلیارد تومان خریداری شد و پس از ساخت ساختمانی به این منظور در بیمارستان ولیعصر به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های فنی دستگاه خریداری شده گفت: این دستگاه از نوع 1.5 تسلای 18 کاناله با قابلیت ارتقاء است که از نظر فنی 5 دستگاه مشابه آن در پایتخت وجود دارد ولی از نظر نرم‌افزاری پیشرفته‌ترین دستگاه کشور است که بزرگترین ویژگی آن تصویربرداری با سرعت بالا و تشخیص توده‌های بسیار کوچک و در اندازه‌های کوچکتر از یک دهم میلیمتر است.

سید احمدیان با تاکید بر نیاز این مرکز برای خرید یک دستگاه «ام آر آی» پیشرفته افزود: در سال گذشته 50 هزار بیمار ارتوپدی و جراحی در این مرکز پذیرش شدند که 25 درصد از آنها نیاز به تصویربرداری و «ام آر ای» داشتند و پیش بینی می‌شود که پس از افتتاح مرکز تصویربرداری جدید در بیمارستان ولیعصر سالانه 20 هزار نفر برای استفاده از این دستگاه مراجعه کنند.

معاون بهداشت و درمان ناجا با بیان اینکه این دستگاه قادر است در هر شبانه‌روز به 80 تا 100 نفر خدمات تصویر برداری ارائه دهد، گفت: در صورت فعالیت شبانه‌روزی این دستگاه امیدواریم که بتوانیم ظرف یک سال هزینه‌های انجام شده برای خرید این دستگاه را جبران کنیم.

سید احمدیان افزود: علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده عدم تبخیر هلیوم در این دستگاه یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم آن است که در دیگر دستگاه‌های «ام آر آی» کشور وجود ندارد و برای شارژ گاز هلیوم دستگاه‌های دیگر لازم است تا هزینه 70 میلیون تومانی شارژ آن تامین شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مرکز جدید تصویربرداری بیمارستان ولیعصر علاوه بر دستگاه «ام آر آی»، دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ماموگرافی نیاز بیماران و مراجعه‌کنندگان به این مرکز را مرتفع می‌سازد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: